ניו זילנד מאריכה את הסגר; באוסטרליה דנים על הסרת הגבלות

במדינת האיים הנהלים המחמירים לא מצליחים לעצור את זן דלתא המתפשט, ובאוסטרליה השכנה מקווים להגיע ל-70% מחוסנים ולפתוח את המשק • קורונה בעולם

ניו זילנד סגר קורונה
קורונה בניו זילנד | צילום: רויטרס

קורונה בעולם: ראש ממשלת ניו זילנד, ג'סינדרה ארדרן הודיעה היום (שישי) כי המדינה תישאר בסגר מלא עד יום שלישי בחצות ולאחר מכן ייתכן ואזורים מסוימים יעברו לסגר פחות הדוק. ההודעה מגיעה בעקבות 70 מקרי קורונה חדשים ו-347 מקרים בסך הכול במדינת האיים, שעד כה הצליחה להימנע כמעט לחלוטין מהתפשטות הנגיף.

באוקלנד, שם החלה ההתפרצות ובה נמצאים רוב החולים הפעילים כרגע, צפוי הסגר להימשך לשבועיים נוספים. ארדרן אמרה בהודעתה כי "הסגר הוא במטרה להשיג שליטה על התפשטות הדלתא ולפתוח מחדש כאשר נהיה בטוחים".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

המשחקים הפראלימפיים: השחיין הישראלי מארק מליאר זכה בזהב

"כפת את רגליו ושרף אותו": תושב בת ים חשוד בהתעללות בכלבו

תיעוד: רעולי פנים ניסו לשדוד חתונה באיומי נשק חם בטייבה

ראש ממשלת ניו זילנד ג'סינדה ארדרן
ראש ממשלת ניו זילנד ג'סינדה ארדרן | צילום: רויטרס

באוסטרליה השכנה, הממשלה צפויה להחליט השבוע על מתן חיסונים גם ל-1.2 מיליון בני 15-12 ותדון באילו מגבלות יוסרו או יישארו כאשר 70% מהמבוגרים במדינה יחסונו. שר הבריאות האוסטרלי, גרג האנט, הצהיר כי עד סוף 2021 כל בני הנוער בגילי 15-12 יוכלו להתחסן.

חיסונים סידני, אוסטרליה
חיסונים בסידני, אוסטרליה | צילום: רויטרס

בתוך כך, יפן הורתה לעצור שימוש ב-1.63 מיליון מנות חיסון של מודרנה, לאחר דיווחים על זיהומים שנמצאו בחלק מהבקבוקונים. יצרנית החיסון המשווק ביפן, "טאקדה" מסרה כי "התקבלו דיווחים ממספר מרכזי חיסונים לפיהם חומרים חיצוניים נמצאו בבקבוקונים שלא נפתחו".

קורונה יפן
קורונה ביפן | צילום: רויטרס