המשחקים הפראלימפיים: השחיין הישראלי מארק מליאר זכה בזהב

מליאר בן ה-21 זכה במשחה 200 מטר מעורב במשחקים בטוקיו וקבע שיא עולמי חדש עם תוצאה של 2:29.01 דקות. השחיין מתמודד עם שיתוק מוחין והוא זכה במדליות רבות באליפות אירופה ובאליפות העולם

מארק מליאר
מארק מליאר | צילום: קרן איזיקסון

השחיין הישראלי מארק מליאר זכה היום (שישי) במדליית זהב במשחה 200 מטר מעורב, שנערך כחלק מהמשחקים הפראלימפיים בטוקיו. מליאר שחה בזמן של 2:29.01 דקות. וקבע שיא עולמי חדש.

מליאר הוא אלוף ושיאן העולם מאליפות העולם שהתקיימה בלונדון ב-2019 במשחה 400 מטר חופשי וכן שיאן עולם במשחים ל-800 מטר ול-1500 מטר חופשי. הוא נולד עם שיתוק מוחין ונכנס לענף השחייה כחלק מטיפול הידרו-תרפי. במהלך שנותיו הראשונות בענף השחייה התחרה מארק בתחרויות ארציות, ולאחר הצלחותיו התקדם גם לאליפויות אירופה והעולם, וזכה להישגים רבים ומשמעותיים.

לאחר הזכייה סיפר מליאר: "אחרי המוקדמות הרגשתי מצוין והייתי מוכן להיום" וביקש למסור לספורטאים הפראלימפיים בארץ "תמשיכו לעבוד, עם הסביבה הנכונה והמעטפת הנכונה זה יעבוד".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

קאבול: בריטניה חילצה סייענים לאחר שפרטיהם ננטשו בשגרירות

ביידן על הפיגוע: "נצוד את האחראים ונגרום להם לשלם"

"כפת את רגליו ושרף אותו": תושב בת ים חשוד בהתעללות בכלבו

מארק מליאר
מארק מליאר | צילום: חן גלילי עמותת איל״ן

הוא פתח את המשחקים הפראלימפיים בטוקיו בהישג כאשר סיים במקום הראשון את מקצה המוקדמות במשחה 200 מטר מעורב אישי וכעת כאמור זכה במדליית זהב. אחיו התאום של מארק, אריאל, מתחרה גם הוא במשחקים הפראלימפיים.

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו בירך אותו על זכייתו בטוויטר וכתב: "הישג מדהים למארק מליאר וכבוד ענק לישראל! כל הכבוד מארק, כולנו גאים בך". גם שר החוץ יאיר לפיד בירך: "מארק מליאר שבר שיא עולם וזכה במדליית זהב. איזו דרך נפלאה לפתוח את הסופ"ש. כבוד וגאווה".