"ניצחנו שוב": ראש ממשלת הודו נבחר לכהונה נוספת

מודי, שעומד בראשות מפלגת ה-BJP, נשא נאום ניצחון ובו הבטיח לאחד את המדינה. רה"מ נתניהו בירך בטוויטר: "התוצאות הן אישור נוסף למנהיגותך ולדרך בה אתה מוביל את הדמוקרטיה הגדולה בעולם"

ראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי
ראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי | צילום: רויטרס

ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי נבחר היום (חמישי) לכהונה מחודשת, כך התברר עם פרסום תוצאות הבחירות. בנאום הניצחון שלו, הבטיח מודי לאחד את המדינה ובהמשך צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "יחד, נבנה הודו חזקה - הודו ניצחה שוב". הבטחתו לאחד את המדינה לא תהיה פשוטה, שכן הקמפיין של מפלגתו היה מפלג בעיקרו - ועורר טענות של המיעוט המוסלמי במדינה לפיהן הם זוכים ליחס של אזרחים סוג ב'.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך את מודי בחשבון הטוויטר שלו: "ברכות מקרב לב לך, ידידי, על ניצחונך המרשים בבחירות. תוצאות הבחירות הן אישור נוסף למנהיגותך ולדרך בה אתה מוביל את הדמוקרטיה הגדולה בעולם. יחד, נמשיך לחזק את הידידות הגדולה בינינו ובין הודו וישראל ולהובילה לפסגות חדשות".


לעוד ידיעות בנושא >> 

דיווח: פקיסטן הציעה להודו להחיל הפסקת אש בחבל קשמיר

900 מיליון מצביעים ב-6 שבועות: החלה מערכת הבחירות בהודו

ה-BJP, המפלגה העממית ההודית, שמודי עומד בראשה, מגדילה את הרוב שיש לה בפרלמנט. לפי מידע שפרסמה ועדת הבחירות ההודית, המפלגה זכתה ב-298 מושבים מתוך 542 אפשריים, לאחר שבבחירות הקודמות בשנת 2014 הו לה 282 מושבים.

המפלגה בהנהגת מודי, קידמה מדיניות של עידוד הכלכלה והעסקים וכן של הידוק האבטחה בגבולות המדינה. כעת, יופעל על ראש הממשלה לחץ לצמצם את האבטלה במדינה וליצור משרות חדשות - עבור עשרות מיליוני הודים צעירים. "האתגרים המיידים של מודי הם ליצור תעסוקה, להגדיל את ההכנסות מהתעשיות החקלאיות ולהחיות מחדש את הסקטור הפיננסי". אמר מיידן סבנאוויס, כלכלן בכיר בחברת "Care Ratings" במומביי, לסוכנות הידיעות רויטרס.

נרנדרה מודי, ראש ממשלת הודו, עם ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו בביקורו בישראל
נרנדרה מודי, ראש ממשלת הודו, עם ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו בביקורו בישראל | צילום: רויטרס

לפני כשישה שבועות, החלו הבחירות הגדולות ביותר העולם בהודו, עם יותר מ-900 מיליון בעלי זכות הצבעה. הבחירות יתנהלו בשלבים, על פי מחוזות במדינה. מנגנון הבחירות בשלבים מאפשר לשירות הביטחון הפדרלי בהודו להבטיח הליך בחירות הוגן, במדינה שמספר מצביעיה גדול יותר ממספר המצביעים בחמשת הדמוקרטיות הגדולות ביותר אחריה – ביחד.

ההצבעה התבצעה על ידי מכונות שרושמות את בחירתם על דף, שנשמר לאחר מכן בתוך קופסה נעולה ומאובטחת. על מנת למנוע מקרים של הצבעה כפולה, האצבעות של הבוחרים נצבעות בדיו בלתי מחיק. לאור העבודה שישנם 266 מיליון איש שלא יודעים קרוא וכתוב במדינה, לצד כל שם של מועמד לראשות הממשלה מוצגת גם תמונתו וסמל המפלגה שלו.