דיווח: פקיסטן הציעה להודו להחיל הפסקת אש בחבל קשמיר

רשת "RT" דיווחה כי אסלאמאבאד הגישה לניו דלהי תוכנית לכינון שלום באזור מוכה המלחמה, והתחייבה להוציא את הכוחות המיוחדים המוצבים בשטחו. "מבקשים לנטרל את המתח"

חיילים הודים במהלך שמירה בחבל קשמיר (1995)
חיילים הודים במהלך שמירה בחבל קשמיר (ארכיון) | צילום: רויטרס

רשת "RT" הרוסית דיווחה היום (שבת) כי פקיסטן הציעה להודו להחיל הפסקת אש בחבל קשמיר שחוצץ בין המדינות. כמו כן, דווח כי פקיסטן התחייבה להוציא את כל כוחותיה הצבאיים מהאזור, ובהם יחידת השירות המיוחד "SSG".

לפי הדיווח, הצבא הפקיסטני ביצע את המחווה בערוצים פנים-צבאיים, וההצעה כללה את "דחיית הפעילויות הארטילריות של שני הצדדים". בכיר במשרד הביטחון ההודי אמר כי לאחרונה "השימוש בארטילריה באזור פחת באופן משמעותי". פקידים בכירים בהודו מסרו כי נראה שאסלאמאבאד מוכנה לנטרל את המתח הרב ששורר באזור קשמיר ואמרו כי "אלו איתותים ברורים מפקיסטן להרגעת המצב".

חיילים בגבול פקיסטן-הודו
חיילים בגבול פקיסטן-הודו | צילום: רויטרס

בשבוע שעבר, מספר אזרחים ואנשי צבא נהרגו כתוצאה מירי ארטילרי כבד שבוצע על ידי שני הצדדים, ששיבשו מספר שבועות רגועים באזור הגבול. לפני כחודשיים, התלקח סכסוך חדש-ישן בין שתי המעצמות הגרעיניות - עם הפלתם של לפחות שני מטוסי חיל האוויר ההודיים, שביצעו תקיפות אוויריות בשטח הפקיסטני.

מהמאה ה-19 שבה פרץ הסכסוך ועד היום, מתאפיין האזור במתח ואלימות מתמדת, ובהתפרצויות אלימות מפעם לפעם, שגורמות לפצועים ולהרוגים. מרבית תושבי חבל קשמיר מעוניינים לייסד מדינה עצמאית, ומתנגדים לחבירה לפקיסטן. נוסף על כך, מרבית המיעוט המוסלמי בהודו, המונה כמאה מיליון איש אינו תומך במאבקם של המוסלמים בקשמיר המונים רק כחמישה מיליון, מחשש לפגיעה ביחסים עם הרוב ההינדי.