המנצח פוטין: כך משתלטת רוסיה על המאחזים שארה"ב נסוגה מהם

מהנסיגה מטורקיה, דרך השארת מדורו בשלטון בוונצואלה, ועד היחלשות המחוייבות האמריקנית לאוקראינה - נשיא רוסיה ממלא את הוואקומים הדיפלומטיים והצבאיים שטראמפ מותיר אחריו

זמן צפייה: 03:31

כאשר טראמפ נבחר הוא הבטיח לקהל שלו המון ניצחונות, עד כדי עייפות מניצחונות. אבל נראה שמי שעייף מניצחונות בנתיים - הוא נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, שניצחונותיו מהותיים יותר.

בסוריה, בלי לעשות דבר, רוסיה ומשטר הבובות של אסד קיבלו מתנה אדירה: פירוק כוחות המורדים בצפון כתוצאה מהחלטת טראמפ על נסיגה, והפלישה הטורקית. שליש מסוריה היה חופשי יחסית, מאובטח על ידי המורדים הכורדים והאמריקנים, והוא הולך ונמחק אחרי החלטת טראמפ ולאחר שהכורדים נאלצו לעבור לצד של אסד. בכלל במזרח התיכון, כולם מחלים את פניו של פוטין, במיוחד אצלנו – הרי הוא זה שיכול לתת או לקחת את הביטחון בגבול הצפוני.

אבל זה לא רק במזרח התיכון. בוונצואלה ניסה ממשל טראמפ לארגן מהפכה או הפיכה. כשזה לא צלח, הרוסים הכניסו "יועצים" ודאגו שמשטר מדורו בינתיים לא ייפול. במקביל, הנשיא האמריקני לקח 800 מיליון דולר שיועדו לבלימת התעצמות רוסיה מול מדינות אירופיות ובמיוחד הבלטיות, והפנה אותם לבניית החומה בגבול מקסיקו – אותה חומה שהוא הבטיח שמדינה אחרת תממן.

לכתבות נוספות בנושא >> 

ארה"ב יוצאת ממנבג' שבסוריה; דיווח: השליטה תעבור לידי רוסיה

"טראמפ אמר לרוסיה: גם אנחנו התערבנו בבחירות של מדינות אחרות"

טראמפ ופוטין ,רויטרס
טראמפ ופוטין ,רויטרס | צילום: רויטרס

בד בבד, הרוסים נהנים מהיחלשות המחוייבות האמריקנית לאוקראינה, היחלשות שהודגמה היטב באותה שיחת טלפון שהובילה לדיוני הדחה לנשיא טראמפ, שיחה שעסקה בכך שהוא הקפיא עסקאות ומענקים עם קייב כי רצה בחקירה נגד יריבו הפוליטי ג'ו ביידן. לפי שעה, גם השיחות עם צפון קוריאה שקיבלה את המתנה של תמונה עם נשיא אמריקני תקועות והם ממשיכים בפיתוח גרעיני.

בספטמבר טראמפ גנז יוזמה לשלום עם הטאליבן האפגני שהייתה אמורה לכלול פגישה בקמפ דיוויד, והקמפיין שלו של "לחץ על איראן" נפגע קשה כשהתברר שהנשיא רוצה להיפגש עם הנשיא האיראני ללא תנאים מוקדמים. האיראנים הגיבו באמצעות תקיפה על מתקני הנפט החשובים של סעודיה – ללא תגובה אמריקנית כלשהי. לא רק טראמפ הבטיח ניצחונות על ניצחונות, אלא גם ולדימיר פוטין. ההיסטוריה תראה מי משני המנהיגים האלה קיים.