חובת רכישת מסכות והנחיות קפדניות: טייוואן נאבקת בנגיף בהצלחה

מישל דואן, ישראלית שחיה במדינה הסמוכה לסין, תיעדה עבור חדשות 13 את הפעולות שבהן נוקטות הרשויות כדי לעצור את התפשטות הקורונה. "בבתי המרקחת יש תורים לקניית מסכות"

זמן צפייה: 02:47

מגפת הקורונה: מדינת האי טייוואן שמול חופי סין היא עד כה אחת המצטיינות בעולם ביעילות המלחמה שהיא הכריזה על נגיף קורונה ובדרכים היצירתיות לבלום את התפשטותו.

היא בולטת לטובה בהחלטות שקיבלה הממשלה ובאופן שבו האזרחים מצייתים להן. עד כה נרשמו שם רק 59 מקרים של הידבקות בנגיף. אדם אחד מת מהנגיף ו-20 כבר החלימו. זאת, מתוך אוכלוסייה כללית של 23 מיליון בני אדם.

מישל דואן, ישראלית שלומדת ועובדת בטייוואן, תיעדה עבור חדשות 13 את הפעולות שנוקטים שם כדי להישאר בריאים. "זה שלט שאומר ששטיפת הידיים צריכה להיות לפחות במשך דקה", הציגה דואן. במעליות, סיפרה דואן, "צריך גם לחבוש מסכה ולא לדבר. לדבר כמה שפחות, בעיקר לאלה שהם ללא מסכה".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

פרסום ראשון: החל ממחר – מלון דן פנורמה ת"א יקלוט חולי קורונה

המתכונת המצומצמת במשק והמעקב הדיגיטלי: כל ההנחיות החדשות

גם ניו יורק ול"א נכנסות להסגר: המסעדות ובתי הקולנוע ייסגרו

בדיקות לגילוי טמפרטורה לנגיף הקורונה בטייוואן
בדיקות לגילוי טמפרטורה לנגיף הקורונה בטייוואן | צילום: חדשות 13

העיקרון של ריחוק חברתי, הדרך היעילה ביותר עד כה להורדת גרף ההידבקות, מיושם בטייוואן בכל תחומי החיים. "אנחנו רוצים בעצם להראות לכם איך גם נותני השירותים מחויבים לחבוש מסכות בזמן שהם נותנים שירות לסטודנטים", אמרה והציגה כיצד כולם סביבה עוטים מסכות.

"לבית המרקחת יש תור כדי להגיע לקנות מסכות וגם לבית המרקחת חייבים להיכנס עם מסכות. זה חוק", אמרה, והוסיפה: "כל אדם שנכנס לבית מרקחת לקנות מסכה צריך להציג תעודת זהות, וכל אזרח יכול לקנות שם עד שלוש מסכות בשבוע בהצגת תעודת זהות".