קוריאה הצפונית למועצת הביטחון: "אל תדונו בזכויות האדם אצלנו"

המדינה שלחה מכתב לארגון והזהירה מפני דיון בעניין זה, בטענה כי הוא יהווה "התגרות משמעותית שתיענה בעוצמה" • שגרירי מדינות רבות באירופה גינו את ניסויי הטילים במדינה

קים ג'ונג און, מנהיג קוריאה הצפונית | צילום: רויטרס

קוריאה הצפונית שלחה אתמול (רביעי) מכתב לאו"ם ובו הזהירה את הארגון שלא להתערב בענייני זכויות האדם במדינה. במכתב, שנשלח על ידי שגריר המדינה לאו"ם, קים סונג, נכתב כי פיונגיאנג תגדיר דיון בעניין זה במועצת הביטחון של הארגון, כ"התגרות משמעותית" ואיימה כי היא "תגיב בעוצמה".

דיפלומטים אמרו לסוכנות הידיעות "רויטרס" כי דיון בעניינה של קוריאה הצפונית והפרות זכויות האדם בתוכה מתוכנן לחודש הקרוב, וכי הוא צפוי להיערך במועצת הביטחון של האו"ם. השגריר קים סונג כתב כי דיון מסוג זה יהווה "תמיכה במדיניותה העוינת של ארצות הברית, שתוביל לערעור המתיחות סביב הנושא הגרעיני בחצי האי הקוריאני, ותוביל להסלמה באזור".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

דיווח: ארה"ב עצרה משלוח חלקי טילים בדרך מאיראן למורדים בתימן

ברקע התלוצצויות המנהיגים: טראמפ הקדים את חזרתו מוועידת נאט"ו

"אוטופיה סוציאליסטית": קים חנך עיר חדשה בקוריאה הצפונית

דונלד טראמפ וקים ז'ונג און לוחצים ידיים
דונלד טראמפ וקים ז'ונג און לוחצים ידיים | צילום: רויטרס

בתוך כך, שגרירי פולין, בריטניה, גרמניה, צרפת, אסטוניה ובלגיה לאו"ם הוציאו אתמול גינוי משותף לניסויי הטילים הבליסטיים המתמשכים שמבצעת קוריאה הצפונית.

במהלך חודש אוקטובר, פוצצה פגישת השיחות הראשונה, זה שמונה חודשים, בין נציגי ממשל טראמפ לנציגיה של קוריאה הצפונית - שעות אחדות בלבד לאחר שהחלה בשטוקהולם. זאת, לאחר שקוריאה הצפונית הודיעה על סיום המשא ומתן, שנועד לפריצת דרך בשיחות בין שתי המדינות, שיזם הנשיא טראמפ בעניין תוכנית הגרעין של פיונגיאנג.

"המשא ומתן לא עמד בציפיותינו והופסק", אמר ראש המשלחת של קוריאה הצפונית למשא ומתן, קים מיונג-גיל. עוד הוסיף ראש המשלחת שארצות הברית הגיעה "בידיים ריקות ונותרה בעמדתה ובגישה הישנה שלה".

מחלקת המדינה האמריקנית, לעומת זאת, פרסמה הצהרה שבה לא נאמר במפורש כי הפגישה כשלה ורק הודיעה שהערותיה של קוריאה הצפונית אינן משקפות את התוכן הכללי או את רוח הדיון שנמשך מעל לשמונה שעות. "ארה"ב הביאה רעיונות יצירתיים וניהלה את הדיון בצורה טובה עם עמיתיה מקוריאה הצפונית", נאמר בהצהרה.

הפגישה שנערכה הייתה הדיון המפורט הראשון בין שתי המדינות מאז פברואר, כשהסתיימה פגישת הפסגה בהאנוי בין הנישא טראמפ ומנהיג קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און. למרות דברי ראשי המשלחת האמריקנית לפגישה על כך שהקוריאנים מוכנים לחזור לשולחן המשא ומתן בעוד שבועיים, מצד קוריאה הצפונית לא נמסרה כל הצהרה בעניין.