קוריאה הצפונית: קים ז'ונג און פיקח על ניסוי ב"נשק חדש"

לאחר שהמדינה שיגרה אתמול שני טילים, סוכנות הידיעות הממשלתית הודיעה כי השליט עצמו היה מעורב באירוע. "לא נקיים שיחות בחצי האי עד שקוריאה הדרומית וארה"ב יפסיקו עם האימונים המשותפים"

זמן צפייה: 00:25

סוכנות הידיעות הממשלתית של קוריאה הצפונית הודיעה הלילה (ראשון) כי שליט המדינה, קים ז'ונג און, פיקח בשבת על ניסוי ב"נשק חדש". זאת, לאחר שאתמול טענה קוריאה הדרומית כי שכנתה מצפון שיגרה שני טילים לא מזוהים לעבר הים.

בד בבד, הודיעה קוריאה הצפונית כי "לא נקיים שיחות בחצי האי עד שקוריאה הדרומית וארצות הברית יפסיקו עם האימונים הצבאיים המשותפים". זאת, יום לאחר שדובר משרד החוץ של המדינה התייחס לתרגיל שנערך ואמר כי "הוא החל למרות האזהרות החוזרות והנשנות שלנו".

לעוד כתבות בנושא:

צבא קוריאה דרומית: פיונגיאנג שיגרה עוד שני טילים בלתי מזוהים

"צ' קוריאה גנבה 2 מיליארד דולר – ומימנה את תוכנית הגרעין"

בפעם השנייה בתוך שבוע: קוריאה הצפונית שיגרה טילים בליסטיים

ניסוי טיל בקוריאה הצפונית
ניסוי טיל בקוריאה הצפונית | צילום: טוויטר

אתמול, כתב הנשיא טראמפ בטוויטר כי קים שלח לו מכתב ובו הבהיר כי ברצונו להתחיל במשא ומתן ברגע שיסתיים התרגיל. "במכתב הייתה גם התנצלות על הניסוי בטילים, והתחייבות כי הדבר ייפסק עם סיום התרגילים. אני מצפה לראות את קים בעתיד הלא רחוק".

ביום שלישי, כזכור, הודיע צבא קוריאה הדרומית כי זיהה שני שיגורים של טילים בלתי מזוהים מקוריאה הצפונית לעבר ים יפן שממזרח למדינה. מדובר היה בשיגור הרביעי של פיונגיאנג תוך פחות משבועיים, כשהשיגור האחרון התרחש ביום שישי לפני כשבוע. זאת, נוסף על הירי שבוצע אתמול.

יפן מסרה בתגובה לירי כי "הטילים ששוגרו מקוריאה הצפונית לא חדרו לשטח המדינה ואינם מהווים איום". גורם אמריקני בכיר אמר: "ארצות הברית עוקבת אחר המצב בקוריאה הצפונית ומקיימת התייעצויות בנושא עם קוריאה הדרומית ויפן".

כזכור, על פי דוח סודי של האו"ם שנחשף אמש בסוכנות הידיעות רויטרס, קוריאה הצפונית גייסה באמצעות תקיפות סייבר כשני מיליארד דולרים, שבהם השתמשה לטובת תוכנית ייצור נשק להשמדה המונית, שאותה היא מובילה בשנים האחרונות. הדוח מוסיף ומציין כי הממשל בפיונגיאנג ממשיך להרחיב את תוכנית הגרעין והטילים שלו.

משלחת קוריאה הצפונית לאו"ם לא השיבה לדרישה להגיב לדברים. הדוח הועבר למועצת הביטחון של האו"ם בשבוע שעבר, על ידי מומחים עצמאיים שביצעו מעקב שנמשך מעל לחצי שנה אחר קוריאה הצפונית.