נשיא אוקראינה המליץ על סרט – החוטף הסכים לשחרר את בני הערובה

פעיל למען בע"ח, שחטף אוטובוס עם 13 נוסעים בעיר לוצק, הסכים לשחררם רק לאחר שהנשיא זלנסקי המליץ בפייסבוק על הסרט "ארת'לינגס" שמקריין חואקין פיניקס, ועוסק בפגיעה של בני אדם בחיות

זמן צפייה: 01:03

אוקראינה: חמוש בנשק אוטומטי וברימונים, שחטף אוטובוס שבו 13 נוסעים בעיר לוצק, שחרר אתמול (שלישי) את בני הערובה, לאחר שנשיא המדינה וולודימיר זלנסקי נענה לדרישותיו והמליץ  "ארת'לינגס" משנת 2005, שאותו מקריין השחקן ההוליוודי חואקין פיניקס. לא היו נפגעים באירוע.

התקרית החלה ביום שלישי בבוקר, כאשר מקסים קריווש בן ה-44 פתח באש לעבר רחפן של המשטרה. בזמן חטיפת האוטובוס, אחד מבני הערובה ששוחח עם עיתונאי מקומי, התחנן אליו ליצור קשר עם הנשיא האוקראיני, כדי שידבר עם החוטף. לבסוף, זלנסקי פרסם סרטון בפייסבוק, שבו אמר כי "כולם צריכים לצפות בסרט". אחרי ההמלצה, החוטף שחרר את בני הערובה, ומיד אחר כך הנשיא האוקראיני מחק את הפוסט.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

עימותים בין מפגינים לשוטרים במחאה בירושלים: 34 נעצרו

אל-על לרגב: סייעי לשחרר מיידית 230 מיליון שקל – או שנקרוס

המכות של איש העסקים לעיני המצלמות במגדלי היוקרה בת"א • תיעוד

על פי כלי התקשורת במדינה, קריווש הוא פעיל זכויות בעלי חיים, ואף נאסר בגין הונאה ועבירות נשק. כמו כן, לאחר האירוע הוא תואר על ידי המשטרה כ"לא יציב". לפני חטיפת האוטובוס, בן ה-44 פרסם מניפסט בן 500 עמודים, שמותח ביקורת חריפה על הממשלה. בתום התקרית, שר הפנים האוקראיני אמר כי "הסרט טוב, אבל אתה לא צריך להיות דפוק בראש ולגרום לאימה כזו לכל המדינה - אפשר לצפות בסרט גם בלי זה".

אוטובוס ועליו בני ערובה בלוצק, אוקראינה | צילום: רויטרס
אוטובוס ועליו בני ערובה בלוצק, אוקראינה | צילום: רויטרס
מקסים קריווש
מקסים קריווש | צילום: חדשות 13
חואקין פיניקס
חואקין פיניקס | צילום: רויטרס