הפיגוע בקאבול: בארצות הברית חוששים מאירועי טרור נוספים

מניין ההרוגים בפיגוע באפגניסטן עלה ל-170, ובבית הלבן מניחים כי הסיכויים למתקפת טרור נוספת גבוהה. הנשיא ביידן נתן לצבא יד חופשית לפעולה נגד דאעש, ואמר כי ארה"ב תצוד את האחראים

זמן צפייה: 02:59

בארצות הברית חוששים שהפיגוע אמש (חמישי) בשדה התעופה של קאבול, בירת אפגניסטן, היה רק המתאבן, וארגוני הטרור הרצחניים יבקשו לנצל את ההצלחה, ולבצע פעולות נוספות לפני שיעזוב האמריקני האחרון. היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן אמר לנשיא ג'ו ביידן כי יש סיכוי גבוה למתקפת טרור נוספת בקאבול.

מניין ההרוגים בפיגוע בקאבול עלה ל-170, בנוסף ל-200 פצועים, והנשיא ביידן נתן למפקדי הצבא יד חופשית לפעולה כנגד שלוחת דאעש באפגניסטן. דוברת הבית הלבן ג'ן סאקי הודיעה כי כשביידן אמר שארה"ב תצוד את האחראים לפיגוע כוונתו הייתה ברורה, ובכל דרך אפשרית אין בכוונתו להשאיר אותם בחיים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

רה"מ בנט לנשיא ביידן: "פיתחנו אסטרטגיה לעצור את איראן"

חוזר הביתה: כריסטיאנו רונאלדו חתם במנצ'סטר יונייטד

נבלני בריאיון ראשון מהתא: "כלא רוסי – כמו מחנה עבודה בסין"

כזכור, הלילה אמר ביידן: "זהו יום קשוח, דיברתי כל היום עם מפקדים כאן, בשטח ובדוחא. החיילים שנתנו את חייהם היו גיבורים שהקריבו את עצמם כדי להציל את חייהם של אחרים. אנחנו זועמים ויחד עם זאת שבורי לב. הנופלים נהרגו בשירות החירות. אנחנו לא נסלח ולא נשכח - אנחנו נצוד את האחראים ונגרום להם לשלם".

בתוך כך, בריטניה נערכה היום לטיסות החילוץ האחרונות שלה מאפגניסטן, לאחר שפינתה כבר כ-14,000 אנשים מהמדינה, חלקם אנשי כוחות הביטחון ונציגים בריטים וכן סייענים מקומיים. צרפת צפויה אף היא להוציא היום את אחרוני אנשיה בטיסת חילוץ מקאבול, בעוד האמריקנים עושים מאמצים אחרונים להוציא עד ה-31 באוגוסט את כל אנשיהם והמקומיים אשר היו עימם בקשר מהבירה האפגנית.