נשות יפן פתחו במחאה - לאחר שנאסר עליהן להרכיב משקפיים בעבודה

בתקשורת המקומית דווח על מקומות עבודה שאימצו את האיסור, ובתגובה נשים חלקו את סיפוריהן ברשתות: מלצרית שנאמר לה שהיא נראית חצופה, ודיילות שנטען כלפיהן כי המשקפיים מהווים סיכון בטיחותי

שרת ההגנה לשעבר של יפן, טומומי אינדה
שרת ההגנה לשעבר של יפן, טומומי אינדה | צילום: רויטרס

בעקבות דיווח בתקשורת היפנית על מקומות עבודה האוסרים על נשים להרכיב משקפיים, פרצה השבוע מחאה ברשתות החברתיות במדינה, שבמסגרתה נשים חלקו מחוויותיהן, תחת ההאשטג "ללא משקפיים".

עוד בחדשות 13:

לאחר הביקורות: הרב פירר ביטל את מופע המחווה לשלמה ארצי

יפן: איתר את בית הזמרת – בעזרת השתקפות הנוף בעיניה בתמונות

הסיבות בגללן אוסרים מעסיקים על נשים להרכיב משקפיים רבות ומגוונות: מלצרית סיפרה כי נאמר לה פעמיים רבות להסיר את משקפיה, שכן אלו לא הולמים את הקימונו המסורתי וגורמים לה להראות "חצופה", מאפרת מקצועית חלקה כי עליה להסיר את עזר הראייה כדי להקל על הלקוחות לראות את האיפור שלה, ובחברת תעופה מקומית טענו כי האיסור נובע מסכנה בטיחותית שעלולה להיווצר בעת מצב חירום.

מוקדם יותר השנה פרצה מחאה ביפן נגד קוד הלבוש המאלץ נשים לנעול נעלי עקב במקום עבודתן, ויותר מ-21 אלף נשים חתמו על עצומה לשינוי המוסכמה. הנשים מחו על הכאב והנזק שנגרם מנעילת נעלי עקב, והשוו את קוד הלבוש למנהג העתיק שבו נקשרו כפות רגליהן של נשים במטרה לעוות ולהקטין את צורתן – לעיתים עד ניוון הרגליים. בתגובה למחאה, אמר אז שר הבריאות היפני, כי הנוהל החריג המוטל על נשים בלבד הינו "ראוי ומקובל".