לאחר הביקורות: הרב פירר ביטל את מופע המחווה לשלמה ארצי

בעקבות טענות בדבר הדרת נשים באירוע, שבו לא היו צפויות להשתתף זמרות, ביקש מקים אגודת "עזרה למרפא" מהיו"ר לא לקיים את המופע: "לא נסכים להיגרר לשיח של שנאת חינם - דבקים במשימת חיי"

זמן צפייה: 01:23

הרב אלימלך פירר, העומד בראש אגודת "עזרא למרפא" ביקש הערב (שני) מיו"ר האגודה לא לקיים את מופע המחווה לשלמה ארצי. זאת, בעקבות הסערה שפרצה בשבוע שעבר בעקבות הערב שתוכנן להתקיים בחודש הבא ללא השתתפות זמרות.

במכתב הביטול כתב הרב: "מעולם לא היינו ולא נסכים להיגרר לשיח של שנאת חינם. השקפתינו, מטרותינו, ועצם קיומנו שואבים את כוחם מההלכה היהודית, והם מסמלים את ההפך הגמור".

שדולת הנשים התייחסה לביטול האירוע, ומסרה: "השדולה מודה לרב פירר על פועלו לאורך השנים ומפעל העשייה שהוא מקיים מדי יום ומברכת שבחר שלא לקיים את האירוע המדובר במתכונתו ללא שירת נשים. אסור לנו לקבל כל מקרה של הדרה במרחב הציבורי, שכן הדבר משליך ומשפיע על מעמדן ומקומן של נשים בכל תחומי החברה - מהאקדמיה, דרך הצבא ועד למקומות העבודה. אנו מברכות את האמנים ואת הפילהרמונית שלא הסכימו למחיקה ולהעלמה של נשים. גם מטרה טובה אינה יכולה לבוא על חשבון השתקה ומחיקה של נשים. בהזדמנות זו אנחנו קוראות לקדם גיוון ושוויון בתעשיית המוזיקה ולהביא לקידמת הבמה זמרות ויוצרות ישראליות רבות ומוכשרות. נמשיך לפעול נגד הדרה ובעד שוויון למען הנשים, הנערות והילדות בישראל".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

חרף הדרת הנשים וביטולי ההשתתפות: המופע לארצי יתקיים כמתוכנן

סקר בארה"ב: 84% מהנשים הוטרדו מינית במהלך ריצה בחוץ

מקו העוני – לעסק מצליח: המיזם שמשנה את חייהן של נשים

הרב פירר
הרב פירר | צילום: החדשות 13

שר החינוך הרב פרץ הגיב לביטול וכתב כי מדובר ב"תמצית הצדקנות". "אדם שסייע ותרם כל כך הרבה למען חולים וחולות בישראל עובר מכבש תקשורתי וקמפיין נגד המופע לכבודו, וכל זה בגלל אורחות חייו", כתב פרץ. "הדבר האלמנטרי והבסיסי שכל אחד ואחת יכולים לעשות כעת זה לתרום לעמותה 'עזרה למרפא'".

כזכור, לאחר שהתבשרו כי נשים לא יורשו לשיר במופע, זמרים רבים, בהם מוש בן ארי, אבי סינגולדה, עילי בוטנר ואלון עדר ביטלו את השתתפותם באירוע בטענה שלא ידעו שמדובר באירוע בהפרדה וכי אינם יכולים לחתור תחת מטרה חשובה כמו שיוויון נשים למען המטרה החשובה לשמה מתקיים האירוע. עם זאת, הרב פירר הודיע אז כי האירוע יתקיים וכי אנשים כבר קנו כרטיסים ולא מתכוונים להחזיר להם את הכסף, המיועד לתרומות.

על מנת לכפר על העובדה שנשים לא יוכלו לשיר במופע, המארגנים גייסו את אורלי וילנאי בתור מנחת האירוע אך גם היא ביטלה השתתפותה. זאת, בנוסף לתזמורת הפילהרמונית שביטלה אף היא את הופעתה.

ארצי הגיב לסערה בעמוד הפייסבוק שלו וכתב: "רק אתמול בערב הובא לידיעתי שערב ההתרמה לעמותה 'עזרה למרפא' של הרב פירר, ששירי אמורים להיות חלק ממנו, למעשה מדיר נשים. כל חיי שרתי והופעתי על במות עם נשים ואף כתבתי דואטים רבים אותם שרתי עם זמרות. אמנם זהו ערב למען מטרה נעלה ואכן כל אחד רשאי להשתמש בשירי, אבל אני מתכוון כעת לעשות כל שביכולתי לשכנע את כבוד הרב לשנות את דעתו".