דיווחים: איראן תאפשר לאו"ם לפקח על מתקני הגרעין

לאחר שהנשיא האיראני ביקש לחזור למו"מ על הסכם הגרעין, ראש סבא"א השיג הסכמה להתקנת כרטיסי זיכרון חדשים במצלמות המנטרות את התוכנית. בכך קטנים הסיכויים שארה"ב ואירופה יפעלו נגד המשטר

כור גרעיני באיראן
כור גרעיני באיראן | צילום: ארכיון, רויטרס

כלי תקשורת זרים דיווחו היום (ראשון) כי איראן הסכימה לאפשר למפקחי הגרעין של האו"ם להתקין כרטיסי זיכרון חדשים במצלמות המנטרות את תכנית הגרעין השנויה במחלוקת שלה, במהלך שעשוי להשאיר את תהליך הניטור בחיים, ואף להקל על ארצות הברית להסיר את הסנקציות שהטילה עליה.

ראש הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, רפאל גרוסי הארגנטינאי, סיכם על העסקה אתמול בטהראן, לאחר שעתיים של משא ומתן. פריצת הדרך הזו הפתיעה אפילו אותו כנראה, ומבחינתו הוא כבר התכונן לדווח לסוכנות כי הסכמי האד-הוק לגבי הפיקוח על תכנית הגרעין קרסו.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

"כלכלה תמורת ביטחון": לפיד הציג תוכנית מדינית מול הרצועה

בשל הטענות על חטיפת הילד מאיטליה: המשטרה בישראל פתחה בבדיקה

מחלוקת בממשלה על המדיניות בנתב"ג: "הווריאנט הבא יגיע משם"

איראן, המונהגת כיום על ידי איברהים ראיסי, הקיצוני יותר מקודמו, כבר עצרה את הביקור של גרוסי, ובכך הייתה מותירה למדינות אירופה מעט מאוד אפשרויות אחרות מבחינתן, מלבד לבקר את המדיניות האיראנית, אף פריצת הדרך של גרוסי מקטינה את הסיכוי שהן יגישו למועצת הביטחון של האו"ם הצעות לתקנות נגד איראן.

ראש הארגון לאנרגיה אטומית של איראן, מוחמד איסלאמי, אמר כי השיחות שקיים עם גרוסי היו טובות, וכתוצאה מכך יותקנו כרטיסי זיכרון חדשים על המצלמות. הצילומים הקיימים, המראים את הפעילות האיראנית באתרי הגרעין, יישמרו באיראן, אך הוסכם כי ניתן יהיה לטפל במצלמות.