ישראלית ב"ספינת הקורונה" סובלת מחום – נבדקה ע"י הצוות הרפואי

136 חולים אובחנו על "נסיכת היהלום" היפנית, בהם ארבעה אזרחי אוסטרליה. 15 ישראלים נמצאים בכלי השיט • ארבעה מקרים נוספים של הידבקות בווירוס הקורונה התגלו בבריטניה

זמן צפייה: 03:35

הנגיף הסיני: ישראלית שנמצאת על "ספינת הקורונה" מול חופי יפן סובלת מחום. הצוות הרפואי במקום בדק אותה, וכעת ממתינים לתוצאות כדי לדעת אם היא סובלת מהווירוס. יפה בן-ארי, שגרירת ישראל ביפן, אמרה: "אם ישראלי או ישראלית יהיו חולים, נעדכן. כרגע למזלנו, אין מה לעדכן". במקביל, מספר הנדבקים ב"נסיכת היהלום" עלה ל-136.

בתוך כך, חברת האופנה "קסטרו" הודיעה כי מספר ספקים סיניים, המייצרים חלק ממוצרי הקבוצה, לא חוזרים לפעילות סדירה "בשל אי הבהירות הקיימת בסין בדבר התפשטות נגיף הקורונה והאמצעים שיש לנקוט על מנת לצמצם את החשיפה אליו".

לטענת החברה, החברה אינה צופה פגיעה בפעילותה בטווח המיידי, אך הדבר אכן עשוי להשפיע על החברה בטווח הבינוני-ארוך. כמו כן, הוסיפו כי "החברה פועלת מול ספקיה בטריטוריות אחרות על מנת לנסות להסיט את פעילות הייצור, ככל הניתן, לטריטוריות אלו".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

מנתב"ג – ועד רומא וניו יורק: כך נראית ההיערכות לקורונה בעולם

משרד הבריאות: לשקול נסיעה לתאילנד, יפן ויעדים נוספים במזרח

מניין המתים מהנגיף הסיני – עקף את מספר קורבנות הסארס

שי ג'ינפינג, נשיא סין
שי ג'ינפינג, נשיא סין | צילום: Getty Images

נשיא סין, שי ג'ינפינג , אמר היום כי המצב עדיין חמור, אך הוסיף כי "ללא ספק, סין תצליח להילחם בהתפרצות". "אנו נאמץ צעדים נוספים כדי להימנע מהפצת הווירוס", אמר שי וקרא להגביר את פיתוח התרופות המשפיעות בצורה חיובית על חולים.

בתוך כך, עוד ועוד חברות מבטלות את השתתפותן בתערוכת הסלולר השנתית בברצלונה כנקיטת אמצעי זהירות נגד הפצת הנגיף. אתמול הודיעה על כך חברת "אמזון", והיום הצטרפה אליה גם חברת "סוני". אל התערוכה הבין-לאומית, שתיערך ב-24 עד ה-27 בפברואר, מגיעים בדרך כלל כמאה אלף איש.

כמו כן, יצרנית הרכבים "ניסן" הודיעה כי תפסיק את הייצור ביפן בעקבות חוסר חלקים בסין המגיעים כתוצאה מהשבתת מפעלים מהחשש לקורונה.

ביום שבת דווח כי הרשויות בסין חסמו תוכנית של "פוקסקון", יצרנית הרכיבים האלקטרוניים הגדולה בעולם המספקת בין היתר לחברת "אפל", להמשיך בייצור במפעלים בעיר שנג'ן שבמחוז גואנגדונג. זאת, בשל חשש כבד לאפשרות להידבק שם בנגיף.

אזרחים ברזילאיים מסין מגיעים לאנפוליס
אזרחים ברזילאיים מסין מגיעים לאנפוליס | צילום: רויטרס

על פי נתונים מהיום, מספר המתים כתוצאה מהנגיף הגיע ל-910 בני אדם, ומספר החולים בקורונה עומד על יותר מ-40 אלף. מספר בני האדם שהבריאו מהווירוס עומד על כ-3,500.

ממשלת סין הקלה על כמה מגבלות תבחורה ועבודה, ותושבים רבים חזרו לעבוד. במקביל, ארגון הבריאות העולמי הודיע כי ישלח צוות מומחים למדינה כדי לסייע במאבק בנגיף. בתוך כך, 66 נוסעים נוספים ב"ספינת הקורונה" נדבקו בווירוס, וכעת מספר החולים עומד על 136. בכלי השיט נמצאים כזכור גם 15 ישראלים.

מוקדם יותר, שגרירות תאילנד בתל אביב הוציאה הבוקר הודעה שבה הבהירה כי היא מצפה שישראל תחזור בה מההמלצה לשקול נסיעה למדינה. לדברי השגרירות, ישראל היא המדינה היחידה שהוציאה הודעה מסוג זה. בנגקוק מבהירה כי אף אדם לא מת מהווירוס בשטחה.

Thai Royal Guards Wear Masks Inside The Royal Palace In Bangkok
במשמר המלכותי של תאילנד לובשים מסכות בתוך הארמון בבנגקוק | צילום: רויטרס

אתמול, כזכור, הודיע משרד הבריאות כי בתום הערכת מצב, הוחלט לשקול את נחיצות הנסיעות ליעדים הבאים: תאילנד, יפן, הונג קונג, סינגפור, מקאו, קוריאה הדרומית וטיוואן. זאת, בנוסף לאזהרת המסע שניתנה לגבי סין.