בנגלדש: עונש מוות ל-16 אנשים שהציתו מתלוננת על הטרדה מינית

בחודש אפריל נרצחה נוסרט ג'האן רפי בת ה-19, לאחר שסירבה לחזור בה מתלונתה נגד מנהל המוסד הלימודי שבו למדה. בין המורשעים מורים, מנהיגי קהילה מקומיים והמנהל עצמו

בית המשפט בבנגלדש גזר היום (חמישי) עונש מוות על 16 גברים שהורשעו בשריפתה למוות של סטודנטית בת 19, שהתלוננה כי מנהל המוסד הלימודי שבו למדה הטריד אותה מינית. בין המורשעים, המנהל עצמו, שתכנן את הרצח מהכלא לאחר שנכלא בשל החשד להטרדה, שתי סטודנטיות, מורים ומנהיגי קהילה מקומיים.

בחודש אפריל, נקראה נוסרט ג'האן רפי לגג בניין, שם דרשה ממנה הקבוצה לחזור בה מתלונתה, ולאחר שסירבה - קשרו אותה הרוצחים, שפכו עליה נפט והציתו אותה בעודה חיה. תוכניתם הייתה להציג את הרצח כהתאבדות. במהלך החקירה נתפסו כמה שוטרים מקומיים שהפיצו את השמועה כי רפי התאבדה, אך הם לא הועמדו לדין.

משפחתה של רפי בירכה על גזר הדין, שצפוי להתבצע בתלייה, וביקשה שייצא לפועל במהירות. מאז רצח בתם, נאלצה המשטרה להציב הגנה על המשפחה.

עוד בחדשות 13:

"שרפו אותה למוות": 16 בני אדם יואשמו ברצח צעירה בבנגלדש

החשד לרצח בקריית ביאליק: משפחת האם נאבקת על גידול הבנות

"אכזריות מיוחדת": מעצר החשוד ברצח מיכל סלה הוארך ב-11 ימים

מחאות בבנגלדש
מחאות בבנגלדש | צילום: רויטרס

כאמור, הרצח אירע לאחר שהצעירה הגישה תלונה על הטרדה מינית, וכן פרסמה סרטון בו מנהל תחנת המשטרה המקומית רושם את תלונתה אך אומר לה כי "לא מדובר בעניין רציני".

בעקבות המעשה המזעזע, היא נכוותה ב-80% מגופה. היא נאבקה על חייה במשך חמישה ימים, אך מתה לבסוף. טרם מותה, תיעדה את עצמה רפי בסרטון, בו חזרה על ההאשמות נגד מנהל בית הספר.

לאחר מעצר החשודים, הודיעה קבוצת זכויות נשים במדינה כי "שמחה על הליך החקירה המהיר, אך דורשת מהמשטרה לפעול לענישה במקרים הטרדה מינית ואונס. "מעט מאוד תוקפים נענשים על מעשיהם המחרידים". לפי הנתונים שהציגה הקבוצה, 950 נשים נאנסו במדינה בשנה האחרונה.