הממשלה אישרה: נכים יקבלו מענקי סיוע בסך 940 מיליון שקלים

השרים אישרו את החלטת רה"מ ושר האוצר וכעת יועבר החוק לאישור הכנסת. גובה המענק ייקבע לפי סוג הקצבה ואחוזי הנכות • ועדת הכספים אישרה 2.7 מיליארד שקל לערבות המדינה לטובת הלוואות לעסקים

זמן צפייה: 00:20

הממשלה אישרה היום (שלישי) את החלטת ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר ישראל כ"ץ, לפיה נכים יקבלו מענקי סיוע בסכום כולל של 940 מיליון שקלים. החוק יועבר לאישור הכנסת והמענקים צפויים להגיע לחשבונות הנכים כבר החודש.

גובה המענק ייקבע בהתאם לסוג הקצבה, אחוזי הנכות ומספר חודשי הזכאות של הנכה במהלך שנת 2020, כפי שתואם עם ארגוני הנכים. המענק ישולם בשתי פעימות - בחודשים אוקטובר ודצמבר 2020.

עוד בחדשות 13:

פתיחת בתי עסק וגנים: קבינט הקורונה ידון במתווה היציאה מהסגר

3,097 נדבקים חדשים אובחנו אתמול – 7% מהבדיקות חיוביות

לראשונה מאז נדבק בקורונה: טראמפ ערך אירוע בחירות בפלורידה

קשישים נכים
מחאת הנכים (ארכיון) | צילום: לביא נאור דובר קבוצות הנכים והקשישים

שר האוצר ישראל כ"ץ התייחס להחלטה: "הצבתי את הסיוע לנכים בראש סדר העדיפויות התקציבי, ואני שמח שהיום הממשלה מאשרת את החוק בסך מיליארד שקלים כדי להעבירו לכנסת ולאפשר לציבור היקר הזה לקבל בקרוב את התשלומים המובטחים. אני מודה לרה"מ בנימין נתניהו על התמיכה והסיוע בהעברת החוק. נוסיף לחבק את הנכים ולתת להם את כל הסיוע הנדרש גם בעתיד".

שר העבודה והרווחה איציק שמולי, שיזם את הסכם הנכים ביחד עם האוצר, אמר: "זו זכות גדולה לעמוד מאחורי ההחלטה הזו ולקיים עד תום את ההתחייבות שנתנו לציבור הנכים. זו רשת ביטחון חשובה מאין כמותה לציבור הזה שתינתן להם גם בתזמון הכי קריטי, כשיש משבר כלכלי וחברתי חריף. אני שמח שדרישתי לכלול כמה שיותר קבוצות נכים, כולל ילדים נכים וקשישים נכים, התקבלה כדי שאף אחד לא יוותר מאחור".

ישראל כ''ץ
ישראל כ''ץ | צילום: חדשות 13

בתוך כך, ועדת הכספים אישרה העברת 2.7 מיליארד שקלים נוספים לערבות המדינה נוכח משבר הקורונה, שימנפו עד 18 מיליארד שקלים נוספים לטובת הלוואות לעסקים קטנים ובינוניים נוכח משבר הקורונה.