הסוד מעין כרם: 35 שנים לתעלומת הרצח שטלטל את המדינה

הוא היה בן 14 בזמן שרצח את הוריו ואחיותיו במהלך שנתם בביתם בירושלים. לאחר שהשתחרר בגיל 21 החל את חייו כשהוא יורש את נכסי משפחתו. "אני לא רצחתי אותם, הייתי הכלי שהשתמשו בו", סיפר

זמן צפייה: 22:03

תושבי שכונת עין כרם לעולם לא ישכחו את החורף של שנת 1986, כאשר במהלך הלילה, ילד הזקונים בן ה-14 של משפחת כהן לקח רובה מסוג M-16 שאביו הביא מהמילואים ויצא למסע חיסול של בני משפחתו - תחילה האבא, אחר כך האמא, ולאחר מכן הוא רץ במעלה המדרגות וירה למוות בשתי אחיותיו. למרות שעברו 35 שנים מאז הרצח, עד היום אף אחד בעין כרם לא מבין מה קרה באירוע הזה.

לאחר שירה למוות במשפחתו, הילד נמלט לבית השכנים, וכשהגיעו חוקרי המשטרה הוא סיפר להם על שד או יצור ירוק שנכנס בו. "'אני לא רצחתי אותם. אני הייתי הכלי שהשתמשו בו, הגוף הזר הזה", סיפר עליו אלי איטח, תושב עין כרם והוסיף: "כשהחוקר שאל אותו 'האם אתה מרגיש רגשות אשם?' הוא ענה: 'למה שארגיש רגשות אשם? אני לא רצחתי אותם'", בעודו מנסה לשכנע כי אינו אשם במעשה.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

רה"מ בריאיון: "לא שולל שריון מועמד ערבי, יש פוטנציאל למגזר"

האמירה מעוררת המחלוקת של האוזר: "לא ישבתי תחת נתניהו"

תיעוד מיוחד: כך נעצרה שכנתו של היועמ"ש ב"פרשת משפטים בושה"

הילד בעת שחזור הרצח בדירה
הילד בעת שחזור הרצח בדירה | צילום: אילוסטרציה

למרות שהפסיכיאטרים קבעו כי הוא כשיר לעמוד לדין, השופט צבי טל קבע כי אינו יכול "להתייחס אליו כאל נאשם רגיל", והרצח הפך להריגה. בעקבות כך, נגזרו עליו תשע שנות מאסר, מהן ריצה רק שש עקב ניכוי שליש, באמצעות עורך דינו יוסי ארנון. כך, הוא השתחרר בגיל 21 לאחר שחיסל בקור רוח את כל בני משפחתו. "הוא שילם שנה וחצי על כל גופה. זה כמו תיק כייסות. הבן אדם אפילו לא הביע חרטה והלך הביתה אחרי שש שנים, לא השלים את תשע שנות המאסר שהוא קיבל. זה לא מתקבל", אמר יוסי כהן, ראש מחלקת נוער לשעבר.

לאחר שהשתחרר מהכלא, עורך דינו ארנון ארגן את קרב הירושה שלו, במסגרתו הוא קיבל את דירת הוריו ואת חשבונות הפנסיה והפיצויים שלהם, ומאז הוא נעלם. "הוא הלך על הריגה וירושה. רק הוא לקח את כל השלל שנשאר. אז מי ניצח את המערכה?", אמר כהן. "ישנן שמועות על עתידו, אך לאף אחד מהעבר שלו אין קשר איתו עד היום, חוץ מעורך הדין יוסי ארנון", סיפרה טלי שמש, יוצרת הסדרה "המניע" אודות ליל הרצח.