רה"מ בריאיון: "לא שולל שריון מועמד ערבי, יש פוטנציאל למגזר"

נתניהו טען כי קיים סיכוי שיקבל תמיכה מהמגזר בזכות הסכמי אברהם: "ערבים ויהודים מתחבקים בדובאי - ויתחבקו גם פה", והוסיף: "הרבה שנים הציבור הזה היה מחוץ למיינסטרים של השלטון. למה?"

זמן צפייה: 02:53

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר היום (שישי) במתחם חיסוני הקורונה באום אל-פחם, לשם הגיע הישראלי המיליון שקיבל את החיסון. בריאיון מיוחד לחדשות 13, התייחס נתניהו לבחירות הקרובות, וכשנשאל אם הוא רואה בקול הערבי כפוטנציאל, השיב בחיוב: "פוטנציאל ענק".

"האזרחים הערביים רואים את הדברים הענקיים שעשינו", הסביר נתניהו, "הבאנו ארבעה הסכמי שלום היסטוריים עם מדינות ערב, ששינו את פני המזרח התיכון והחברה בישראל. ערבים ויהודים מתחבקים בדובאי - ויתחבקו גם פה. זה דבר אחר, הכול השתנה".

ראש הממשלה ציין כי הסכמי אברהם מביאים "בשורה ענקית", כלשונו, לחברה הערבית, זאת משום שמדובר ב"הזדמנות כלכלית אדירה, יעדים לתיור והזדמנות לעשות עסקים. העובדה שהאזרחים הערבים מדברים ערבית - זה קשר אנושי עצום שהוא חשוב מבחינה כלכלית. יש כאן הזדמנות ליהנות ממיליארדים של דולרים של השקעות שיבואו ממדינות המפרץ".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ניסנקורן: גנץ ניהל מאחורי גבי מו"מ לריקון סמכויות תפקידי

כשבועיים לאחר שהחל המבצע: כמיליון ישראלים התחסנו נגד הקורונה

בשל הקרע בממשלה: קובי שבתאי ימונה בינתיים רק למ"מ המפכ"ל

ראש הממשלה בנימין נתניהו
ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר הבוקר דווח כי נתניהו מעוניין לשריין נציג ערבי ברשימת הליכוד. ראש הממשלה סירב לאשר או להכחיש את הדיווח, אולם אמר: "אני חושב שזה שינוי טבעי שקורה עכשיו. הרבה שנים הציבור הערבי היה מחוץ למיינסטרים של השלטון. למה? אין לזה שום סיבה".

"הם אנשים תורמים, עושים, עובדים. כשאני הולך לבית החולים הדסה בירושלים, מטפל בי רופא ערבי. כשאני הולך לבית מרחקת - יש שם רוקחות ערביות. זה כבר שם", הוסיף, "אז בואו נלך עד הסוף ותהיו חלק מסיפור ההצלחה של מדינת ישראל. זה מה שאני רוצה שיבוא לידי ביטוי בבחירות".