התפשטות הקורונה בישראל: מתחם בידוד נוסף בבי"ח רמב"ם • תיעוד

משרד הבריאות הנחה את הנהלת בית החולים שבחיפה להיערך לתגבור המערך שהוקם בביה"ח שיבא, בצפון ובדרום, בתרחיש שבו תגדל כמות הנדבקים. לשם כך תמוקם בקומה נפרדת מחלקת אשפוז

זמן צפייה: 00:26

נגיף הקורונה בישראל: בבית החולים רמב"ם שבחיפה מוקם בסוף השבוע מתחם מבודד לקראת אפשרות להגעת חולה קורונה. זאת, למרות שעדיין לא אושפז בביה"ח חולה בנגיף, אלא במסגרת ההיערכות למצב שבו ידרש תגבור של הטיפול בחולים על ידי יצירת מרכזים נוספים על זה הקיים בבית החולים שיבא, בדרום ובצפון.

מבית החולים נמסר כי משרד הבריאות מלווה את ההכנות ברמב"ם ליצירת מחלקת אשפוז חדשה ונפרדת שתמוקם בקומה נפרדת ומבודדת בבניין מאייר, עם כניסה נפרדת מהכניסות הראשיות של בית החולים. ההכנות כוללות יצירת מערך של כוח אדם ייעודי ונפרד למחלקה זו, וכן הכנת התשתית הראויה.

"בית חולים רמב"ם התמודד בשנים האחרונות מספר פעמים בהצלחה עם אתגרים לא פשוטים בזכות צוותים מיומנים ומקצועיים", אמר היום ד"ר מיקי הלברטל, מנהל בית החולים, "אין ספק שגם אתגר של מתן שירות רפואי לציבור החולים הישראלים במחלת  הקורונה ייעשה באותה רמת מסירות ומקצועיות".

טיהור אמבלונס שהוביל נשאי קורונה ישראלים | צילום: קלין ביט טיהור וניקוי

במשרד הבריאות פרסמו הבוקר את המסלול שעשה החולה השביעי בנגיף שאותר אתמול, תושב מגדל העמק. על פי הנתונים שבידי המשרד – החולה הגיע בטיסת איזיג'ט 4849 U2, שנחתה בתאריך 22.2.2020 ביום שבת בשעה 18:00 בישראל.

עוד נמסר כי מבדיקת החקירה האפידימיולוגית עולה כי ב-25.2.2020 ביום שלישי ביקר החולה במקלות וניל בעפולה בין השעות 9:00 ל-10:00, בשופרסל באזור תעשייה מגדל העמק בין השעות 17:00 ל-18:00 ובחדר הכושר "אתנה" במגדל העמק בין 18:00 ל-20:00. בנוסף ביקר החולה ב-27.2.2020, ביום חמישי, בבנק דיסקונט במגדל העמק בין 8:30 ל-9:30 במסעדת "אחוזה" בעפולה, בין השעות 14:00 ל-15:30.

ממשרד הבריאות נמסר כי כל מי שהיה בטיסה הנ״ל וכן בזמן ובמקומות שצויינו למשך 15 דקות או יותר, יש להכנס באופן מיידי לבידוד בית למשך 14 יום ולדווח על כך באתר משרד הבריאות, או לחילופין במוקד משרד הבריאות בטלפון *5400.

אמש הודיע משרד הבריאות על שני מקרים חדשים ונפרדים של נשאי נגיף הקורונה בישראל - החולה השישי והשביעי, תושבי הצפון שחזרו מוקדם יותר השבוע מאיטליה, ונדבקו שם. נדבק אחד הוא תושב קיבוץ כברי הסמוך לנהריה, שחזר מאיטליה לפני שישה ימים. הנדבק הנוסף, כאמור תושב מגדל העמק, נדבק גם הוא באיטליה ויאושפז בבית החולים שיבא.