בעקבות הפאר, המחיר והשקט היחסי: הישראלים חוזרים לטורקיה

אחרי שנים של מתיחות ביטחונית: סוכני הנסיעות מדווחים על זינוק חד במספר הטיסות מנתב"ג לערי הנופש הטורקיות. אילו מלונות מחכים לנופשים - והאם החופשה משתלמת יותר מ"הכול כלול" ביוון?

זמן צפייה: 05:52

אם דמיינתם חופשה שבה אפשר לחיות כמו מלכים, לבלות שעות בבריכה ולאכול ללא הגבלה – טורקיה הייתה זו שסיפקה את התשובה. אמנם בשנים האחרונות אזהרת המסע למדינה הרחיקה את התייר הישראלי, אך השנה חל המפנה כשסוכני הנסיעות מדווחים על זינוק חד במספר הישראלים שטסו למדינה.

הרומן של הישראלים עם טורקיה נמשך שנים רבות וחווה עליות ומורדות - משט המרמרה והמתח המדיני הרחיקו את הישראלים מהמדינה, אך כעת הם חוזרים אליה בהמוניהם: "העם שלנו חוזר לטורקיה כי יש להם זיכרונות משם, וגעגוע לאוכל טוב ולאירוח טורקי", אמרה שירלי כהן עורקבי, סמנכ"לית השיווק באשת טורס. יחיאל ביסמוט, שבחר לטייל הקיץ עם משפחתו במדינה, סיפר כי "אני מאוד מחכה לחופשה, במיוחד אחרי חודשים ארוכים של עבודה". לקראת הקיץ ערך יחיאל סקר בין חברים, והם אלו ששכנעו אותו לטוס: "אשתי מאוד פחדה להגיע לשם בשנה שעברה, ובסוף נסענו ליוון. השנה שמענו ביקורת חיובית והחלטנו לנסות".

מלון בטורקיה
מלון בטורקיה

כתבות נוספות בחדשות 13:

לראשונה: דוגמנית בבורקיני וחיג'אב בשער "ספורטס אילוסטרייטד"

חודש אחרי מתקפת הפרפרים: תורן של החיפושיות לפשוט על ישראל

תמה פגישת נתניהו וכחלון; הצדדים לא דנו באיחוד המפלגות

כפי שמספרות הביקורות, ניכר כי המלונות הטורקים מצליחים לפרוץ בכל פעם את גבולות הנוחות שהם מציעים לנופשיהם. מלון "רויאל סגינוס" למשל, משתרע על שטח של 70 אלף מטרים רבועים. המלון, שנפתח בשנת 2017, מציע במחיר של 2,000 שקלים ללילה חדר משפחתי בשיא העונה – שאליו מצטרפים פארק מים, לונה פארק ענק, תשע מסעדות, ספא מפנק ומאות מופעים מידי יום. למי שירצה להתרחק יותר משדה התעופה, יחכה מלון "אדליה אלית", עם 525 חדרים, שבע בריכות, שש מסעדת, ספא טורקי ומועדון לילה. כמו כן, מלון "לארא ברות קולקשן", מציע מחיר של 2,630 שקלים לחדר משפחתי, מגרשי טניס, פארק ספורט ימי וכמובן פארק מים.

מלון בטורקיה
מלון בטורקיה

מחירים נוחים שכאלה ניתן לזהות גם במחירוני מלונות בסגנון "הכול כלול" באיי יוון ובאתונה, אך העלייה החדה במספר המבקרים באנטליה מוכיחה כי בתחום הפינוק המוחלט שאליו רגילים הישראלים - קשה להתחרות עם הטורקים.

מלון בטורקיה
מלון בטורקיה