"לארנון מילצ'ן אין חברים": עדויות אנשי המפתח בתיק 1000

במסגרת חקירותיהם, הציגו העדים המרכזיים בפרשה טענות המעלות סימני שאלה לגבי מהות הקשר בין מילצ'ן לרה"מ ורעייתו: "ידע שאם יגיע בידיים ריקות הזוג יתאכזב - בלשון עדינה" • פרסום ראשון

זמן צפייה: 06:24

בחקירותיו במסגרת תיק 1000, טען ראש הממשלה נתניהו כי ארנון מילצ'ן, שלפי כתב החשדות העביר לו מתנות בשווי של כמיליון שקלים, היה חברו הקרוב: "אח, יותר מאח". מילצ'ן מצידו הגדיר אף הוא את נתניהו כחבר, אך עדותה של אתי קנר, העוזרת לשעבר של מילצ'ן, מעוררת סימני שאלה בדבר טיעון זה.

"ארנון מאוד אהב להתחבר עם אנשי כוח", העידה קנר. "כאשר ברק היה ראש ממשלה, הוא התקרב לברק. כאשר שרון היה ראש ממשלה, הוא התקרב לשרון. באותה תקופה נתניהו היה יותר בצד ולכן מילצ'ן פחות התקרב אליו. הייתה תקופה שפרס היה ללא תפקיד ואז כאשר פרס היה מתקשר אליו, מילצ'ן היה אומר לי 'תגידי לו שאני איננו'. לארנון אין חברים".

עוד בחדשות 13:

גורמים בפרקליטות אחרי השימוע בתיק 4000: לא שוכנענו שאין שוחד

"רעייתי ואני זה שני אנשים נפרדים": גרסת נתניהו בתיק 1000

מרכז הליכוד יתכנס לאשרר שנתניהו הוא מועמד המפלגה היחיד לרה"מ

בנימין נתניהו עם ארנון מילצ'ן
בנימין נתניהו עם ארנון מילצ'ן | צילום: חדשוות 10

בעדות נוספת, נשאלה הדס קליין, העוזרת הנוכחית של מילצ'ן, אם איש העסקים הוא שיזם להגיע לפגישות עם בני הזוג נתניהו כשהוא נושא עמו קופסת סיגרים. קליין השיבה: "זו הייתה יוזמה שלו בגלל שאין אפשרות להגיע בידיים ריקות. תהיה לזוג נתניהו אכזבה גדולה מאוד, וזאת בשפה עדינה".

עוד אמרה קליין: "בדרך כלל ביבי נוהג לפנות אל ארנון מילצ'ן ומבקש 'עלים', קרי מבקש סיגרים. קרה שרה"מ ביקש גם ממני, שאל אותי מה קורה והאם יש 'עלים'. ביבי נתן לי כזה חלק של סיגר ביד שהוא אוהב, שנחפש לו את הסוג הזה. 'תחפשי לי כזה', 'אני אוהב את זה'".

בנימין ושרה נתניהו
בנימין ושרה נתניהו | צילום: רויטרס

עוד ראיה נגד תזת ה"מתנות בין חברים" של נתניהו היא עדות מילצ'ן עצמו על הפעם שבה רעיית ראש הממשלה דרשה ממנו שיקנה לה תכשיט יקר ליום הולדתה והוא נרתע. "שרה אמרה לעוזרת שלי שאת מבזה אותי ותגידי לו שהוא מבזה אותי", העיד מילצ'ן. "ואז נתניהו התקשר אליי ואמר - שמע היא שותתת דם, תעזרו לה. שוחטים אותה כל יום בעיתונות במדיה. הוא אמר שיש אישור משפטי, זה בדוק, מאה אחוז".

ראש הממשלה נתניהו טען, כאמור, כי לא ידע מה רעייתו קיבלה, אך קליין הצהירה בעדותה: "במרבית הפעמים שבהם מועבר ארגז שתייה אז מועברת גם קופסת סיגרים עבור בנימין נתניהו".

ראש לשכתו של נתניהו, שהפך לעד מדינה, ארי הרו, העיד: "הגברת נתניהו לא רוצה להוציא שקל מהכיס שלה, היא רוצה שאנשים אחרים יממנו. ביבי שילם לאיילת שקד משכורת מהכיס שלו. היא עבדה אצלו בלשכה. הוא שילם לה. השנאה של שרה היום כלפי איילת שקד זה על עשרת אלפים שקל".

בנימין נתניהו וארנון מילצ'ן
בנימין נתניהו וארנון מילצ'ן | צילום: חדשות עשר

נוסף לכך, באחת מחקירותיו נשאל מילצ'ן אם הייתה פעם שאשת רה"מ לא הייתה מרוצה ממה שהביא. תשובתו הייתה חיובית: "פעם ניסיתי לעבוד עליה. הבאנו לה שמפניה איטלקית אם אני לא טועה, גם ורודה. אותו צבע אבל שונה. היא מיד זיהתה שלא נתתי לה את מה שאני בדר כלל נותן".

מלשכת רה"מ נמסר בתגובה: "שקר וכזב, לא היה ולא נברא. לפני השימוע הזהרנו מפני הדלפות פליליות חד צדדיות, חלקיות ומגמתיות שמציגות תמונה שקרית ומעוותת וצדקנו. לו השימוע היה פומבי כפי שביקשנו, הציבור היהיכול לראות את האמת המלאה, בלי פילטרים מתווכים או דוברים מטעם".