בעקבות ההסגר: להקות של חזירי בר השתלטו על רחובות חיפה הריקים

עבור תושבי העיר, חזירי הבר שכיחים כמעט כמו חתולים ברחובות ת"א - וכשהמרחב הציבורי מתרוקן מאנשים, הם דווקא ממשיכים לחגוג את החופש. "הם כבר לא מפחדים מבני אדם - ועכשיו עוד יותר"

זמן צפייה: 03:06

התמונה שבה נראים חזירת בר ושני גוריה חוצים באין מפריע כביש ריק ממכוניות בחיפה, נבחרה בסוף השבוע בעיתון "הגרדיאן" הבריטי לאחת מ-18 התמונות היפות בעולם בתקופת הקורונה - והציתה מחדש את הוויכוח הכי לוהט בחיפה: בעד ונגד חזירי הבר.

בעבור תושבי חיפה חזירי הבר שכיחים כמעט כמו חתולים ברחובות תל אביב, ותמונות כמו זו שפורסמה בגרדיאן מונצחות על הכרמל בכל יום כבר שנים. ככל שימי ההסגר מתארכים והטבע מתעורר על חשבון האנשים הכלואים בבתים, גם חזירי הבר ממשיכים לחגוג את החופש - וזוהי הזדמנות מצוינת עבורם להסתובב בחצרות הבתים, לחטט בפחי האשפה ולחפש אוכל בלי כל חשש.

חזיר בר, חזירי בר, חזירים בחיפה
חזירי בר בחיפה | צילום: אביר סולטן

"אנחנו מאוד לא מאושרים מהתמונה הזאת", הצהיר ירון חנן ממטה הפעולה נגד חזירי הבר בחיפה. "החזירים האלה שאנחנו רואים עכשיו ברחובות כבר לא מפחדים מבני אדם עוד לפני שהתחילה הקורונה, ועכשיו על אחת כמה וכמה".

עיריית חיפה התקינה גדרות ושערים בניסיון למנוע מהם מלהסתובב בחופשיות אבל בשטח קהילת חזירי הבר רק ממשיכה לשגשג. "כיום העירייה פועלת כדי לגבש סל של פתרונות, לייצר עיר שהיא פחות מזמינה מבחינת מזון לחזירי הבר", אמרה עו"ד אביטל בן נון, פעילה למען בעלי חיים.

"אני חושש שתושבים ייקחו את החוק לידיים כמו שכבר שמעתי שמועות כאלה, אם זה ירי ואם זה הרעלה", אמר חנן. "אני לא רוצה לדבר על זה אפילו, זה פשוט מפחיד". נורמה דקל, תושבת העיר, אמרה: "אני אומרת שזה בסופו של דבר או אנחנו או הם".