העימות בין המעצמות: ביידן הודיע על גירוש דיפלומטים רוסים

בעקבות ההתערבות בבחירות לנשיאות, הממשל האמריקני הטיל סנקציות על גורמים בקרמלין והודיע על גירוש עשרה אנשי משרד החוץ של מוסקבה. בתגובה: רוסיה זימנה את שגרירה בארה"ב להתייעצות

זמן צפייה: 01:38

מחריף העימות בין ארצות הברית לרוסיה: הנשיא האמריקני ג'ו ביידן הטיל היום (חמישי) באופן רשמי סנקציות על רוסיה, בעקבות ההתערבות בבחירות לנשיאות ארצות הברית בשנה שעבר ועבירות סייבר נוספות שהממשל האמריקני טוען כי ביצעה.

כחלק מההגבלות עשרה דיפלומטים רוסים יגורשו מארצות הברית והגבלות נוספות יוטלו על גורמים בקרמלין. בתגובה להטלת הסנקציות, רוסיה זימנה את שגרירה בארצות הברית להתייעצות. במקביל, משרד החוץ הרוסי מסר כי "הצעדים האמריקנים עויינים, מסוכנים ומעלים את הטמפרטורה של העימות בין המדינות.

ג'ו ביידן | צילום: רויטרס

שר החוץ האמריקני, אנתוני בלינקן, התייחס למתיחות בין המעצמות וכתב בטוויטר כי "ארצות הברית החלה בפעולות מרחיקות לכת נגד הממשל הרוסי בתגובה למעשים המזיקים שלו. נמשיך לראות ברוסיה כאחראית על פעולותיה המסכסכות".

בחודש שעבר אמר ביידן בריאיון לרשת ABC כי "פוטין ישלם על הניסיון שלו להתערב בבחירות לנשיאות ארצות הברית ב-2020", שעות בודדות לאחר שפורסם דוח מודיעיני שקבע כי גם הפעם, רוסיה ניסתה להתערב בבחירות לנשיאות. ביידן לא חסך בביקורת נגד פוטין, וציין: "אני סבור שהוא רוצח".

ולדימיר פוטין נשיא רוסיה נואם
ולדימיר פוטין נשיא רוסיה נואם | צילום: חדשות 13

בדוח שפורסם נטען כי רוסיה - כמו גם איראן, הפיצו מידע שגוי בניסיון להשפיע על תוצאות הבחירות לנשיאות. עם זאת, אף אחד מהגורמים לא הצליח בניסיונות ההתערבות. בארצות הברית דווח כי בממשל ביידן שוקלים כעת להטיל סנקציות על רוסיה כבר בקרוב.