"צריך למצוא 11,780 קולות": השיחה של טראמפ לבכיר בג'ורג'יה

בהקלטת שיחה שהגיעה ל"וושינגטון פוסט" נשמע הנשיא היוצא כשהוא לוחץ על מזכיר מדינת המפתח להפוך את תוצאות הבחירות, שהעניקו את הניצחון לביידן. "אין סיכוי שהפסדתי" • האזינו

זמן צפייה: 02:12

בהקלטת שיחה שהגיעה לידי "הוושינגטון פוסט" ופורסמה היום (ראשון), נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ נשמע בעודו מפעיל לחץ על מזכיר מדינת ג'ורג'יה בראד ראפנספרגר, להפוך את תוצאות הבחירות במדינה - שהעניקו את הניצחון למועמד הדמוקרטי ג'ו ביידן. "אנשים בג'ורג'יה כועסים, ואין שום דבר פסול בלומר שעשית 'חישוב מחדש' של הקולות", אמר הנשיא היוצא לראפנספרגר בשיחה טלפונית שהתקיימה במשך שעה.

 

ראפנספרגר, פוליטיקאי רפובליקני שהפך לשנוא בקרב תומכיו של טראמפ לאחר שטען פעמים רבות כי ניצחונו של ביידן בג'ורג'יה נחשב הוגן. "ובכן, אדוני הנשיא, האתגר שלך הוא שהמידע שלך שגוי", אמר מזכיר המדינה.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

פרופ' אש: "נמליץ לסגור את כל מערכת החינוך – גם במגזר החרדי"

השר דודי אמסלם על סער ואלקין: "מונעים מיצר נקמנות עצום"

רימון הלם הושלך לעבר בית ראש עיריית אור יהודה – אין נפגעים

מחאה בני יורק נגד דרישתו של טראמפ להפסיק את ספירת הקולות
מחאה בני יורק נגד דרישתו של טראמפ להפסיק את ספירת הקולות | צילום: רויטרס, ארכיון

"תראה, כל מה שברצוני לעשות הוא זה. אני צריך למצוא 11,780 קולות, שזה קול אחד יותר ממה שקיבלנו בבחירות, כי ניצחנו במדינה". בהמשך, טראמפ המשיך להתעקש כי "אין סיכוי שהפסדתי בג'ורג'יה. ניצחנו במאות ואלפי קולות".

כידוע, הנשיא היוצא לא ניצח במדינת ג'ורג'יה, שהפכה לדמוקרטית לראשונה מאז 1992. התוצאות במדינה אושרו ויישארו כפי שהן. כמו כן, הניסיונות ללחוץ על נציגים רפובליקנים במישיגן ופנסילבניה כשלו גם כן.