חשפנית על סגירת המועדונים: "עוול נוראי לכל הבנות"

לאחר המשטרה סגרה את 3 מועדוני החשפנות האחרונים בת"א במסגרת אכיפת עבירות נלוות לזנות, מישל, יו"ר איגוד החשפניות, אמרה ב"העולם הבוקר" כי "יש לאישה בישראל של 2020 זכות בחירה על גופה"

זמן צפייה: 06:59

במסגרת אכיפת עבירות נלוות לזנות המשטרה הודיעה אתמול (שני) על סגירת שלושת מועדוני החשפנות האחרונים בתל אביב. אך יש מי שיוצאות נגד הצעד הזה, וטוענות כי פרנסתן נפגעה קשות. מישל, יו"ר איגוד החשפניות בישראל שעד אמש גם עבדה בתחום טענה בריאיון ב"העולם הבוקר" כי "זה עוול נוראי לכל הבנות. אנחנו עברנו רפורמה מאוד גדולה במועדוני החשפנות, עברנו סוג של שינוי מבורך. אחרי שיישמנו את הצעדים והלכנו כל כך בטוב – באה המכה האכזרית הזו".

מישל טוענת כי "בעבר מועדוני החשפנות היו מקום עם חדרים נסתרים, פעילות אפלולית, שירותי מין לכאורה בתשלום. הייתה בעייתיות בנושא החדרים, הם נסגרו ואני מברכת על כך. כרגע יש את הנושא של הלאפדאנס שגם עבר רפורמה, משמע החשפנית אינה ולא יכולה לשבת על ברכי הלקוח. כל הבנות במהלך חצי השנה האחרונה ואפילו יותר שומרות נגיעה לחלוטין, הן רוקדות לצד הלקוח ומוודאות שהמצלמה מתעדת 20 ס"מ מרחק מהלקוח – הכל מצולם ומתועד".

מישל, יושב ראש איגוד החשפניות בישראל
מישל, יושב ראש איגוד החשפניות בישראל | צילום: חדשות 13

בתגובה לטיעוני ארגוני נשים שונים כי מועדוני חשפנות הן כר פורה לניצול נשים, מישל ציינה כי היא מעולם לא נתקלה בתופעות הללו בארבע שנות עבודתה בתחום: "אני אגיד לך מה כן יש בעולם החשפנות, זכות בחירה. מותר לאישה להחליט על גופה. מותר לה. זה לא חייב להיות קונצנזוס ומקובל על כולם. יש לאישה בישראל של 2020 זכות בחירה על גופה. אני נפגשתי עם כל ארגוני הנשים, עצם העובדה שאין פה מישהי היום להתעמת איתי אומרת דרשני".

מועדוני החשפנות הפכו להיות ג'נטלמנס קלאב – מקום בילוי שם אנשים, זוגות, בילוי, מסיבות רווקת, זה הפך להיות מקום נפלא", כך לטענתה. "אם בחורה רוצה ומעוניינת היא צריכה שיהיה לה מותר – עצם העובדה שסוגרים לה את המועדונים זו כבר דיקטטורה. חשפניות היום לא משתכרות כבעבר, המקום הזה נפגע אנושות מכל הרפורמות והרגולציות – אנחנו מרוויחות מעט".

מישל גם תקפה את ארגוני הנשים ואמרה: "אני חושבת שהטלפון שלי מקולקל כי אף אחת מארגוני הנשים לא הציעה עזרה אחרי שנותרתי ללא עבודה. כל המילים היפות נשארו בלא מענה".

הכניסה למועדון החשפנות "פוסיקט
הכניסה למועדון החשפנות "פוסיקט | צילום: חדשות 13

כאמור, שלושה מועדוני חשפנות גדולים נסגרו אמש בתל אביב בצווי סגירה מנהליים על ידי המשטרה. זאת, בתום פעולה משולבת של משרדי ממשלה שונים וגורמי אכיפה אזרחיים. הפעילות בוצעה בהתאם להנחיית פרקליט המדינה, בעניין מדיניות האכיפה בעבירות הנלוות לזנות, ובתוכן איסור ביצוע פעילות "לאפ דאנס", שנקבע לגביה שבנסיבות מסוימות -  היא מהווה מעשה אסור.

בתגובה, אמש התקיימה הפגנת עובדות מול אחד המועדונים שנסגרו. הנשים, שאיבדו את עבודתן בהתרעה של יום, מוחות על כך שנפגעה פרנסתן בצורה אנושה וטוענות שיש בכוונתן למחות גם בהמשך.