אחרי יום העצמאות: תבוטל מגבלת ה-500 מטרים לפעילות ספורט

הממשלה אישרה במשאל טלפוני כי ב-26 באפריל תפוג ההנחיה שמאפשרת ביצוע פעילות גופנית בטווח של 500 מטרים בלבד ממקום המגורים. ההקלות המסתמנות בשבוע הבא: קניונים, שמורות טבע ובתי קולנוע

זמן צפייה: 01:51

הממשלה אישרה היום (ראשון) כי ב-26 באפריל - אחרי יום העצמאות - תבוטל המגבלה שמאפשרת לבצע פעילות גופנית בטווח של 500 מטרים בלבד ממקום המגורים.

מרבית השרים הצביעו בעד ההחלטה, ואז מזכיר הממשלה צחי ברוורמן הקפיא את המשאל הטלפוני בעניין. זאת, לדבריו, מכיוון שמנכ"ל משרד הבריאות מבקש לתת הבהרות בסוגיה. בהמשך, כאמור, ההצעה אושרה.

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן התייחס להחלטה: "מברך על ביטול המגבלה הקיימת על פעילות ספורט עד 500 מטר מהבית, כפי שדרשתי בשתי ישיבות הממשלה האחרונות. כעת ניתן לבטל עוד הגבלות על תחומים מסויימים, כמו למשל מכוני הכושר והצימרים ברחבי המדינה. צריך לאפשר לציבור 'להתאוורר' יחד עם המשך המאבק בקורונה וההקפדה על הכללים".

קורונה בתל אביב
קורונה בתל אביב | צילום: רויטרס

בשבוע הבא צפויות הקלות נוספות: פתיחת הקניונים, היתר מחודש להגיע לשמורות הטבע והפעלת בתי קולנוע. השרה מירי רגב פועלת לפתוח גם מכוני כושר ובריכות – אך לא בטוח שזה אושר ע"י משרד הבריאות. חופי הים יישארו סגורים, וכך גם תיאטראות ואולמות מכל הסוגים.

בד בבד, בענף המלונאות נערכים לפתיחה חלקית כבר בחג השבועות. עם זאת, פתיחת המלונות תלויה בתפוסה שתתאפשר. אם יהיה מדובר באחוזים נמוכים, בענף לא צפויים לחזור לעבודה חרף הרצון.

הלילה נכנסו לתוקף ההקלות על פתיחת בתי עסק, שיימשכו עד התאריך 3.5, ולאחר מועד זה ייבחנו הקלות נוספות בהתאם להמשך הירידה בהיקפי התחלואה.

על פי תקנות החירום החדשות תותר מכירת מזון במסעדות ללא ישיבה, טייק אווי, פתיחת מספרות ומכוני יופי, קוסמטיקה לרבות הסרת שיער בלייזר ופתיחה של חנויות במרחב הציבורי למעט בקניונים סגורים. פתיחת העסק תיעשה בהתאם לשמירה קפדנית על הכללים, כאשר עסק שיפר אותם יהיה חשוף לקנס של 2,000 שקלים.

כמו כן, החובה על חבישת מסכות במרחב הציבורי, החל מגיל שבע, למעט מי שעוסק בספורט או מי שיש לו סיבה רפואית ואישור לכך. עוד סוכם על עבודת מטפלים שיעבדו באופן יחידני או עם אנשים הגרים באותו משק הבית, ללא מגע, תוך שמירה על מרחק שני מטרים, עטיית מסיכות וחיטוי בין מטופל למטופל.

קורונה בירושלים
קורונה בירושלים | צילום: רויטרס

במהלך היום נערכו במוקדים רבים ברחבי הארץ הפגנות של בעלי עסקים בדרישה לפתיחתם. הפגנת "התאחדות העצמאים" התקיימה בעשרה מוקדים, בהם בחיפה, ירושלים, תל אביב, אשקלון, אשדוד ועוד. המפגינים נסעו בשיירות רכבים ואמבולנסים ברחבי הארץ וטענו: "מי שלא בא נכנע למערכת בלי מלחמה, ובמלחמת העצמאים אסור לנו להפסיד". כמו כן, יתקיימו הפגנות עצמאים מול הנהלות הבנקים בתל אביב.

במקביל, נערכה הפגנת סוחרי שוק מחנה יהודה שמוחים על החלטת הממשלה שלא לפתוח את השוק במסגרת ההקלות שיצאו לדרך הבוקר. את באי השוק קיבל שלט גדול שעליו נכתב: "ברוכים הבאים לאיקאה מחנה יהודה", במחאה על כך שחנות הריהוט נפתחה בעוד השוק נותר סגור. במקום התפתחו עימותים בין המשטרה למפגינים - אדם אחד נעצר.