עלייה חדה במניין המתים בספרד: 738 בני אדם ביממה האחרונה

ברחבי העולם ממשיך מניין הנדבקים והמתים לזנק. באיטליה נרשם נתון מעודד - האטה במקרי מוות באזור לומברדיה • מושל ניו יורק: נסגור רחובות לתנועה • האיחוד האירופי: המגפה תימשך גם בקיץ

זמן צפייה: 03:04

מגפת הקורונה: גם היום (רביעי) ממשיכים ברחבי העולם להילחם בהתפשטות הנגיף, ובמקביל - מניין הנדבקים והמתים ממשיך להאמיר. עד כה, נרשמו 445,753 מקרים בכלל מדינות העולם, בהם 19,766 מתים ו-112,037 בני אדם שהחלימו מהנגיף.

בספרד נרשמו ביממה האחרונה 738 מקרי מוות כתוצאה מהידבקות, כך הודיע משרד הבריאות במדינה. בכך, עולה מניין מקרי המוות ל-3,434. מניין הנדבקים במדינה עומד כעת על 47,610. זאת, לעומת 39,673 אתמול. בתוך כך דווח כי סגנית ראש הממשלה במדינה נדבקה בנגיף.

נתון מעודד מגיע מאזור לומברדיה באיטליה, שבה חלה האטה במקרי המוות. 204 בני אדם מתו היום כתוצאה מהידבקות, לעומת 402 אתמול. כלל המתים במדינה ביממה האחרונה עומד על 683. עד כה, מניין המתים עומד על 6,820 בסך הכל. בכלל המדינה נרשמו היום 5,210 מקרים חדשים של קורונה, כך שסך הנדבקים עומד על 74,386.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

בריטניה: הנסיך צ'ארלס נדבק בקורונה; מצבו טוב

"לא הספקתי להיפרד": משפחות המתים מקורונה מתאבלות

5 מתים מקורונה בישראל; מניין החולים עלה ל-2,170

אזרחים מתגוננים מפני נגיף הקורונה בשווקים באיראן
אזרחים מתגוננים מפני נגיף הקורונה בשווקים באיראן | צילום: רויטרס

באוסטריה, מספר המקרים עלה ל 5,282, סך המתים במדינה עומד על 30. בבלגיה תועדו עד כה 4,937 מקרי הדבקה במדינה. בסך הכל מתו במדינה מקורונה 178 בני אדם.

המרכז לבקרת מחלות ומניעתן של האיחוד האירופי הודיע: "המגפה תימשך גם כשהטמפרטורות יעלו, הנגיף צפוי להישאר איתנו בקיץ".

המצודה האדומה בניו דלהי שבהודו ריקה מאדם לאור התפשטות נגיף הקורונה
המצודה האדומה בניו דלהי שבהודו ריקה מאדם לאור התפשטות נגיף הקורונה | צילום: רויטרס

מושל ניו יורק, אנדרו קאומו, הודיע שנוספו 5,000 מקרי הידבקות חדשים במדינה. "בניו יורק ישנם פי עשרה יותר מקרים בניו ג'רזי, שכנתה. מניין הנדבקים במדינה עומד על 30,811", אמר. עוד הוסיף ואמר שיופעל פיילוט של סגירת תנועה בחלק מרחובות העיר.

מקסיקו, שטרם הטילה מגבלות כלל על אזרחיה, נרשמו 405 מקרי הידבקות. כמו כן, ניו זילנד הכריזה על מצב חירום. בדרום אפריקה דיווח שר הבריאות כי מניין הנדבקים הוא יותר מ-700 בני אדם.

בדיקת טמפרטורה לנכנסים לסופרמרקט במילאנו בצל הקורונה
בדיקת טמפרטורה לנכנסים לסופרמרקט במילאנו בצל הקורונה | צילום: רויטרס

בתאילנד נרשמה גם כן עלייה במקרים. 107 בני אדם נוספים אובחנו חולים, כך שהמניין במדינה עומד על 934. מושל טוקיו הודיע: "ייתכן שניאלץ להפעיל עוצר, אם לא נפעל על מנת לעצור את התפשטות הנגיף, ומספר המקרים ימשיך לטפס". כמו כן, בוויטנאם תועדו 141 מקרים מאומתים.

ברוסיה, תועדו 500 מקרים של נדבקים בנגיף. משלת אוקראינה הכריזה על מצב חירום שיימשך כחודש. נשיא המדינה ולדימיר פוטין, התייחס להתפשטות הנגיף ואמר: "בלתי אפשרי לבלום לחלוטין את ההתפשטות. זאת, בשל גודלה של המדינה", והמליץ לתושבים להישאר בבתים.

שר הבריאות האיראני הודיע כי 2,077 בני אדם מתו עד כה כתוצאה מהקורונה, בהם 143 ביממה האחרונה. דובר הנשיאות במדינה: "הנשיא, חסן רוחאני, צפוי להטיל איסור הגבלות תנועה נרחבות - בהן גם איסור יציאה מהערים".