במח"ש בודקים: המפגין שהתעמת עם סנ"צ גואטה - תקף אותו קודם

בתמונות שהגיעו לידי חדשות 13 נראה כי דווקא דניאל לוטם, אשר תועד מתעמת עם הקצין גואטה בהפגנה שהתקיימה במוצ"ש בבלפור, הוא זה שפתח באלימות וחנק את גואטה - שבתגובה, השכיב אותו על הרצפה

זמן צפייה: 01:38

סגן ניצב ניסו גואטה נחשד כי בהפגנה שהתקיימה במוצאי השבת האחרונה מול מעון ראש הממשלה בבלפור שבירושלים, הוא התעמת עם מפגינים ואף תקף שניים מהם. הערב (שלישי) בחדשות 13 פורסמו תמונות שבהן נראה אחד המעורבים חונק את גואטה - עוד לפני התקרית. התמונות, שהגיעו גם למחלקה לחקירות שוטרים, מחזקות את גרסת המשטרה לפיה ניסו הוא אכן זה שהותקף ראשון.

המקרה המדובר הוא זה שאירע עם המפגין דניאל לוטם. אז בסרטון, נראה גואטה משכיב את לוטם על הרצפה וחונק אותו. אולם, בתמונות החדשות, כאמור, ניתן לראות כי לוטם הוא זה שהחל ככל הנראה להתעמת עם גואטה - וחנק אותו קודם לכן. בתגובה, לוטן טען כי אין את כל הגרסה, וכי הוא זה שהותקף ראשון.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בכירים במשרד הבריאות: חוק הקורונה פגע בסמכויות שלנו

גנץ שוחח עם עמיתו מאיחוד האמירויות: "דנו בשת"פ הביטחוני"

בדרך להסדרה? השליח הקטארי ייכנס לרצועה; מהבוקר – 29 שריפות

דניאל לוטם וסנ''צ ניסו גואטה
דניאל לוטם וסנ''צ ניסו גואטה | צילום: חדשות 13

במחלקה לחקירות שוטרים חוקרים כעת האם סגן ניצב גואטה השתמש בכוח סביר אחרי אותה תקיפה. חלק מהמפגינים מהתקרית טרם מסרו את גרסתם למשטרה, והם צפויים להגיע להעיד במח"ש. שם, יצטרכו להכריע מי תקף קודם והאם גואטה השתמש באלימות יתר.

עורך הדין לירן זילברמן, אשר מייצר את סנ"צ גואטה, מסר בתגובה: "התמונות שפורסמו בכלי התקשורת הן תמונות חלקיות בלבד שמציגות תמונה לא נכונה. בסופו של יום, הלקוח שלי הותקף על ידי מפגינים שהכו קצין משטרה במדים".

קצין המשטרה ניסו גואטה מכה מפגינים בירושלים | צילום: חדשות 13

בתוך כך, תנועות הדגלים השחורים וקריים מיניסטר פנו מוקדם יותר היום לראש מח"ש ולניצב דורון ידיד בדרישה להרחיק את ניסו גואטה מההפגנות. במכתב שנשלח הודיעו התנועות כי "לא יקבלו מצב בו שוטרים אלימים ינהלו הפגנות של מפגינים לא אלימים", לשון ההודעה. "אם לא נקבל תשובה חיובית עד מחר, נפנה לבית המשפט בדרישה להוצאת צו הרחקה נגד השוטר האלים ניסו גואטה".

מטעם התנועות נמסר: "אנו מצפים ממשטרת ירושלים להבין שבניגוד לדבריו של אלי כהן - זוהי אינה משטרת הליכוד, אלא משטרת ישראל. מובנים לנו הלחצים האדירים של הליכוד על ניצב ידיד ואנו נעצבים לראות אותו נשבר תחתם. מצפים מהפיקוד הבכיר של המשטרה להתערב".