ניר חפץ נטש את אולם ביהמ"ש במהלך הדיון: "מדובר בשערורייה"

לאחר שעזב, שב עד המדינה וביקש לנהל בדלתיים סגורות את הדיון בעתירה ביחס להסרת צו איסור הפרסום, וטען כי יש לי "דברים קשים להגיד על המערכת". פרקליטו: "נתון למתקפה בניצוחו של רה"מ".

זמן צפייה: 01:17

במהלך דיון שהתקיים היום (ראשון) אודות הסרת צו איסור פרסום חומרי החקירה מחקירתו של ניר חפץ, נטש עד המדינה את הדיון בבית המשפט ואמר: "מדובר בשערורייה". מוקדם יותר אמר נציג המשטרה כי חפץ מאוים. לאחר מכן שב חפץ לאולם וביקש לנהל את הדיון בדלתיים סגורות, וטען כי יש לו "דברים אישיים להגיד וגם דברים קשים על המערכת".

נציג הפרקליטות, המתנגדת להסרת הצו, אמר בדיון כי כל צמצום של הצו יפגע קשות בפרטיותו של עד המדינה, וציין כי קיים פער בין המידע שפורסם לזה שעליו הוטל הצו. "יש פער גדול בין מה שפורסם ברשתות החברתיות לבין מה שטרם פורסם ומוגן בצו איסור פרסום", אמר.

"שתי עילות מצדיקות את הצו", ציין נציג הפרקליטות. "הבולטת ביותר היא פגיעה בפרטיות - יש כאן פגיעה ודאית שהצו מנסה למנוע. יש חשש גם בעניין הגברת האיום והלחץ על עד המדינה", הוסיף.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

יומני ניר חפץ: "קיבלתי משרה הוראות מדוקדקות מה לומר לנוני"

רה"מ: בשמאל מבינים שעדות חפץ הלכה, אז מחפשים את עד המפתח הבא

מהמעצר עד לחתימת הסכם עד מדינה: המסע שעבר ניר חפץ

ניר חפץ נכנס לדיון
ניר חפץ נכנס לדיון | צילום: חדשות 13

אילן סופר, פרקליטו של חפץ, אמר בדיון: "מדובר בעד מדינה באחת הפרשות המסוקרות ביותר ציבורית בישראל. עד מדינה שזה שנה וחצי נתון תחת מתקפה מאורגנת על ידי כוחות בעלי עניין, בניצוחו של לא אחר מאשר ראש ממשלת ישראל".

"במשך תקופה בלתי פוסקת שופכים את דמו ואת דם משפחתו במטרה אחת ויחידה - לגרום לחפץ לחזור בו מהחלטתו להיות עד מדינה או לגרום לו להגיע לבית המשפט מורתע ומפוחד", אמר עורך דינו. "חפץ בינתיים עומד בכך אבל גם לדבר הזה יש גבול. עד המהלך האחרון, הזדעקנו כאן כי מדובר בפגיעה ישירה בצנעת הפרט ובפרטיותו".

"ביקשנו מהמשטרה ומהפרקליטות שלא להעביר חומרים אלו לסנגורים ללא התראה", המשיך. "בגלל תקלה חמורה של הפרקליטות החומר הזה הועבר בשלב הזה וחמור מכך גם שגילו את התקלה הזו לא טרחו לעדכן אותנו בזמן. ביום שגילינו זאת ביקשנו צו איסור פרסום".

עוד תקף הפרקליט את שר המשפטים אמר אוחנה, שחשף בשבוע שעבר במליאות הכנסת פרטים אסורים בנוגע לחקירת עד המדינה, ואמר: "יש הבדל משמעותי בין דיווח אמצעי תקשורת לבין התנהלות תמוהה של שר משפטים על דוכן הכנסת".

[brightcove_iframe video_id='news-politics-state-policy-20191110-1523' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_hj53d05i' duration='9'']

בעתירה ביחס להסרת הצו טען נציג הפרקליטות כי כל צמצום יפגע בפרטיות עד המדינה, וציין כי יש פער בין המידע שפורסם למה שמופיע ברשתות. פרקליטו של חפץ: "נתון תחת מתקפה בניצוח רה"מ"

עוד המשיך סופר ותקף את ראש הממשלה. "רק במוצאי שבת היינו עדים לפוסט של נתניהו שמסכם את קריסת העדות. המסר הזה מגיע לכל מי שמעוניינים. אותם גורמים במשך תקופה בלתי פוסקת שופכים את דמו ודם משפחתו. המטרה היא לגרום לו לחזור בו מעדותו, או להגיע לבית המשפט מפוחד".