נתניהו מושך את בקשת החסינות: "לא אתן להפריע למהלך ההיסטורי"

ראש הממשלה הודיע שהוא מוותר על החסינות בטענה כי הדבר עשוי להפריע לקידום "תוכנית המאה" של טראמפ: "החלטתי לא לתת למשחק המלוכלך להימשך"

Israeli Prime Minister Benjamin Netanyahu Addresses The Media In Airport City Near Tel Aviv
ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: רויטרס

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע הבוקר (שני) כי הוא מושך את בקשת החסינות, אותה הגיש ליו"ר הכנסת לפני פחות מחודש, בטענה שהמהלך עשוי לפגוע בקידום "תוכנית המאה" של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ.

בפוסט שהעלה לחשבון הפייסבוק שלו, נתניהו הסביר את החלטתו: "אזרחי ישראל, בשעה גורלית זו לעם ישראל, בעת שאני נמצא בארה"ב בשליחות היסטורית לעצב את גבולות הקבע של ישראל ולהבטיח את ביטחוננו לדורות הבאים, צפוי להיפתח בכנסת מופע נוסף בקרקס הסרת החסינות. זהו המשך הרדיפה האישית האובססיבית כלפי מצד אנשי "רק לא ביבי". במקום להבין את גודל השעה ולהתעלות מעל שיקולים פוליטיים, הם ממשיכים לעסוק בפוליטיקה זולה שפוגעת ברגע מכריע בתולדות המדינה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

מתרבים הקולות בליכוד שקוראים לנתניהו למשוך את בקשת החסינות

בין הבית הלבן לכנסת: לוח הזמנים הפוליטי-מדיני לימים הקרובים

"מאחר שלא ניתן לי הליך הוגן, מאחר שכל כללי עבודת הכנסת נרמסו ברגל גסה, ומאחר שתוצאות ההליך הוכתבו מראש ללא דיון ענייני כמתחייב - החלטתי לא לתת למשחק המלוכלך הזה להימשך. לפני דקות אחדות הודעתי ליו"ר הכנסת שאני מושך את בקשת החסינות. בהמשך אנפץ את כל הטענות המופרכות ותיקי הסרק שהוגשו בענייני. אבל עכשיו, לא אתן ליריביי הפוליטיים להשתמש בעניין זה כדי להפריע למהלך ההיסטורי שאני מוביל. כפי שעשיתי כל חיי, אמשיך להשקיע את כל כולי למען עתיד מדינתנו ולמענכם, אזרחי ישראל", הוסיף ראש הממשלה.

כזכור, הדיונים בבקשת החסינות של ראש הממשלה היו אמורים להתחיל ביום חמישי - אך מאחר ונתניהו משך את בקשתו הם התבטלו. עם זאת, יתקיימו דיונים בעניינו של חבר הכנסת חיים כץ.

בנימין נתניהו
בנימין נתניהו | צילום: רויטרס

ההחלטה של ראש הממשלה נתניהו מגיעה ערב הצגת החלק המדיני של "תוכנית המאה" של הנשיא טראמפ. אתמול, כזכור, נפגש נתניהו עם טראמפ בבית הלבן ודן עמו בתוכנית. בפתח הפגישה, הצהיר רה"מ כי "עסקת המאה היא הזדמנות המאה - ולא נוותר עליה", ואמר לנשיא: "מצפה לעשות איתך היסטוריה מחר". ראש הממשלה הודה לנשיא האמריקני: "התמיכה שלך בישראל הפכה את חיינו לחזקים מאי פעם, ואני מצפה לכך שנהפוך את חיינו לחזקים עוד יותר".

לאחר מכן, טראמפ נפגש עם יו"ר כחול לבן, בני גנץ, שאמר בתום הפגישה כי "תוכנית השלום של הנשיא היא אבן דרך משמעותית והיסטורית. מיד לאחר הבחירות אפעל ליישומה בממשלת קבע - ותוך תיאום עם המדינות באזור".

טראמפ נשא דברים אף הוא בפתח הפגישה בחדר הסגלגל. "התוכנית חשובה מאוד למזרח התיכון - בכל מקום שהלכתי אמרו שישראל והפלסטינים צריכים לעשות שלום. אנשים עובדים על זה שנים רבות, ואנו מתקרבים לפתרון יותר מאי פעם, אבל צריכים שאנשים נוספים יסכימו. רוב האומות הערביות הסכימו וזו התחלה נהדרת. זה יהיה נפלא אם נוכל לבצע את זה. אומרים שזו אחת העסקאות הטובות ביותר, התוכנית הגיונית לכולם".