ליברמן: "ישראל ביתנו תצביע נגד חסינות לנתניהו"

יו"ר המפלגה תקף את ראש הממשלה לאחר שהאחרון הצהיר שיבקש חסינות מהכנסת, והבהיר כי כל סיעתו תתנגד למהלך. "מדינת ישראל הפכה לבת ערובה של הבעיה הפרטית של נתניהו"

זמן צפייה: 20:59

מדינת ישראל נגד בנימין נתניהו: יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, תקף אמש (רביעי) את ראש הממשלה נתניהו בעקבות הודעתו כי יבקש חסינות מהכנסת, והבהיר כי מפלגתו תצביע נגד המהלך. "עכשיו ברור מעבר לכל ספק - כל מה שעניין ומעניין את נתניהו זאת החסינות", אמר ליברמן. "עם זה הוא קם בבוקר, את זה הוא חי ונושם במשך היום ועם הוא הולך לישון".

"מדינת ישראל הפכה לבת ערובה של הבעיה האישית, פרטית של נתניהו", הוסיף. "אותו לא מעניין לא שמאל, לא ימין, לא דתיים ולא חילוניים. הדבר היחיד שעומד לנגד עיניו זה קואליצית חסינות. כל השאר 'בובה מייסס'".

לעוד כתבות בנושא:

נתניהו הודיע שיבקש חסינות מיו"ר הכנסת: "רק העם יחליט"

מכשול בדרך להסרת החסינות: יועמ"ש הכנסת צפוי להתנגד לדיון

בקשת החסינות והדיון בבג"ץ על הרכבת ממשלה: השבוע של נתניהו

אביגדור ליברמן ובנימין נתניהו
אביגדור ליברמן ובנימין נתניהו | צילום: חדשות 13

גם מפלגת העבודה-גשר תקפה את נתניהו בעקבות הצהרתו ומסרה כי "הכנסת היא לא עיר מקלט לחשודים בשוחד. נתניהו התחייב בשידור שלא להתחבא מאחורי חסינות, אך מילותיו כבר מזמן ריקות מתוכן, ממש כמו הבטחותיו האחרות: לדאוג לקשישים, להציל את מעמד הביניים הקורס, לדאוג לילדי עוטף עזה".

כאמור, נתניהו הכריז אתמול כי יבקש חסינות מהכנסת, שתמנע זמנית את העמדתו לדין. "כדי להמשיך להוביל את ישראל להישגים אדירים, בכוונתי לפנות ליו"ר הכנסת כדי לממש את זכותי, חובתי ושליחותי להמשיך לשרת אתכם למען עתיד ישראל", אמר ראש הממשלה.

בנימין נתניהו בהצהרת החסינות
בנימין נתניהו בהצהרת החסינות | צילום: חדשות 13
"רבים מכם חושבים, כי ככה אמרו, שהחסינות לנבחרי ציבור ניתנת לתמיד. שהיא מאפשרת לא לעמוד לדין אף פעם. זה פשוט לא נכון", הוסיף נתניהו. "על פי החוק, החסינות היא תמיד זמנית. היא מתבטלת עם סיום כהונת הכנסת שהעניקה אותה. אתן לכם דוגמה: אם הכנסת מכהנת רק שלושה חודשים, כמו שקרה עכשיו, החסינות מתבטלת אחרי שלושה חודשים. על פי החוק, אין שום אפשרות, לאף אחד, להימנע מהעמדה לדין. בכוונתי להתייצב בבית המשפט כדי לרסק את כל העלילות המופרכות נגדי".

ראש הממשלה פנה לציבור: "חוק החסינות נועד להגן על נבחרי ציבור מתפירת תיקים, מהגשת כתבי אישום פוליטיים שמטרתם לפגוע ברצון העם. החוק נועד להבטיח שנבחרי העם יוכלו שרת את העם לפי רצון העם". "לצערי זה מה שקורה במקרה שלי. תפירת תיקים, אכיפה בררנית, סחיטה באיומים של עדי מדינה, הדחת עדים, מבול של הדלפות פליליות ומגמתיות ושטיפת מוח ערב ערב, כדי להסית נגדי ולעשות משפט שדה על ידי הטיית דעת הציבור", הוסיף.

יו''ר כחול לבן בני גנץ בתגובה להצהרת נתניהו
יו''ר כחול לבן בני גנץ בתגובה להצהרת נתניהו | צילום: חדשות 13

לאחר דבריו של ראש הממשלה, יו"ר כחול לבן בני גנץ מסר הצהרה: "זהו יום קשה למדינת ישראל. מעולם לא תיארתי לעצמי שנגיע ליום שבו ראש ממשלת ישראל ימנע מלהתייצב בפני החוק ומערכת המשפט. שלראש ממשלה לא יהיה אכפת מעתידה של מדינת ישראל, אלא רק מעצמו ומגורלו האישי, והיום ברור על מה אנחנו נאבקים".

"נתניהו יודע שהוא אשם", המשיך גנץ. "מי שחושב שלא יהיה כלום כי אין כלום – לא מפחד לעמוד למשפט. אסור להקטין את מה שראינו הערב לנגד עינינו. המהלך שקרה הערב אינו עניין טכני או פרוצדורה לזמן מוגבל שאפשר לעבור עליה על סדר היום".