כלכלת בחירות? נתניהו מקדם תוכניות מענקים וסיוע לעצמאים

למרות אזהרת היועמ"ש, רה"מ מעוניין לפרסם תוכנית עבור העצמאים, ומקיים על כך דיונים בימים האחרונים • בכירי המשותפת ייפגשו ביום ראשון אחרי נתק ממושך; גורם במפלגה: "50% סיכוי שנרוץ יחד"

זמן צפייה: 00:29

ראש הממשלה בנימין נתניהו מעוניין לפרסם תוכנית מענקים וסיוע כלכלית לעצמאים, וקיים על כך דיונים גם היום (שישי). זאת, חרף האזהרות של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט מפני מהלכים הנחשבים ככלכלת בחירות.

במקביל, הנתק ברשימה המשותפת יגיע לקיצו ביום ראשון, אז הצדדים ייפגשו כדי להחליט אם ירוצו שוב יחד. גורם בכיר במפלגה אמר לחדשות 13: "יש סיכוי של 50% שנרוץ יחד גם בבחירות הקרובות".

ראש הממשלה בנימין נתניהו
ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: חדשות 13

עוד כתבות בנושא >> 

מנדלבליט לכ"ץ: "הימנע מכלכלת בחירות בתוכנית הסיוע החדשה"

כ"ץ יוזם: מענק למובטלים שיחזרו לעבודה – דמי אבטלה של חודשיים

כאמור, ביום רביעי פנה מנדלבליט במכתב לשר האוצר ישראל כ"ץ והזהיר אותו מפני כלכלת בחירות אסורה בתוכנית הסיוע לעסקים ומובטלים שנפגעו מהמשבר שהוא צפוי להציג מחר. במכתבו קרא מנדלבליט לכ"ץ להיעזר באנשי מקצוע ומשפטנים לפני שהוא מאשר את התוכנית. עם זאת, על פי גורמים במערכת המשפט, לא מן הנמנע כי היועץ ישקול לפסול סעיפים בתוכנית לאחר שהיא תוצג. "יש להיזהר מפני שימוש לא ראוי בכוח השלטוני ובמשאבי המדינה לתעמולה או להשגת יתרון לא הוגן למפלגה או למועמד מסוים", כתב מנדלבליט.

אביחי מנדלבליט
אביחי מנדלבליט | צילום: רויטרס

ביום רביעי פורסם בחדשות 13 כי שר האוצר יוזם מענק נוסף למובטלים בעלות של מיליארדי שקלים. בכוונתו של השר לעודד ישראלים שכבר חודשים רבים מחוסרי עבודה, לצאת ממעגל האבטלה מייד אחרי הסגר - ולקבל מענק בסך אלפי שקלים.