רה"מ: "יש זעם בצד שלנו, בלי המגבלות אנשים היו מציפים רחובות"

במהלך ישיבת ממשלה שארכה כשלוש שעות עלתה סוגיית השמירה על זכות ההפגנה חרף תקנות החירום. רגב קראה להגביל מחאות. נתניהו: "אנחנו לא רוצים הפגנות? יש זעם בצד שלנו על מה שקורה"

זמן צפייה: 06:32

מגפת הקורונה: ראש הממשלה נתניהו אמר במהלך ישיבת הממשלה הטלפונית הלילית כי אם ניתן היה להפגין בצורה חופשית בלי המגבלות של משרד הבריאות תומכי הליכוד "הזועמים" היו יוצאים להפגין בהמוניהם, כך לפי שרים שהשתתפו בישיבה.

ישיבת הממשלה נמשכה כשלוש שעות. מהשעה 23:45 ועד אחרי השעה 2:30 לפנות בוקר. אחד הנושאים שעלו בישיבה הטלפונית הוא סוגיית השמירה על זכות ההפגנה חרף תקנות החירום שמגבילות תנועה.

לעוד כתבות בנושא:

במסגרת תקנות לשעת חירום: הממשלה אישרה את אכיפת מגבלות התנועה

מניין חולי הקורונה עלה ל-677; בת 89 במצב אנוש

בג"ץ: אמצעי המעקב של השב"כ ייאסרו אם לא יוקמו ועדות הכנסת

ראש הממשלה בנימין נתניהו על הקורונה
ראש הממשלה בנימין נתניהו על הקורונה | צילום: חדשות 13

שרת התרבות מירי רגב קראה להגביל גם הפגנות. רגב ציינה כי הפגנות זה פתח להתקהלויות. "פעילות ספורט אנחנו מגבילים והפגנות מאפשרים חופשי? זה לא יעלה על הדעת", אמרה רגב לפי שרים שהשתתפו בישיבה. מנגד שרת התפוצות ציפי חוטובלי אמרה כי אסור למנוע הפגנות.

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלביט אמר לשרים כי תקנות החירום החדשות לא מגבילות את זכות ההפגנה אבל כל הפגנה צריכה לעמוד בהנחיות משרד הבריאות. מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב אמר גם הוא שאינו קורא להגביל הפגנות אלא רק למנוע התקהלויות.

נתניהו אמר בישיבה כי זכות ההפגנה היא חשובה ביותר וכי פעילות המשטרה נגד ההפגנות בירושלים אתמול לא היתה מסיבות פוליטיות אלא מסיבות של בריאות הציבור. "אנחנו לא רוצים הפגנות? יש כל כך הרבה זעם בצד שלנו על מה שקורה שאם אפשר היה להפגין האנשים שלנו היו מציפים את הרחובות", אמר נתניהו לפי שרים שהשתתפו בישיבה.