בעקבות תחקיר ברלנד: עדויות נוספות על שיטת הפעולה של הרב

לאחר שידור הכתבה הגיעו לחדשות 13 עשרות שיחות מאנשים שטענו כי יקיריהם חוו התנהלות דומה מצד הרב. בין הטענות גם עדותו של יוסי בן שטרית, שאחותו חלתה בסרטן ומתה לאחר שנמנעה מקבלת טיפול

זמן צפייה: 03:13

לאחר שידור התחקיר על הכת של הרב ברלנד אמש (רביעי), הגיעו למערכת חדשות 13 עשרות עדויות נוספות על מעשים דומים שביצע. בין הטענות, עדותו של יוסי בן שטרית, שאחותו חדווה גוטליב חלתה בסרטן ונמנעה מטיפול בהוראת הרב, ולבסוף מתה מסיבוך רפואי.

"הוא אמר לה במפורש לא לקבל שום טיפול, ואחרי דין ודברים היא אמרה לי שהיא מוכנה לעשות טיפול רק אם הרב יאשר", סיפר בן שטרית. לדבריו, "הגעתי לבניין, דפקתי על הדלת וכמעט שברתי אותה. כשיצא העוזר שלו, תפסתי אותו בחולצה מעצבים ואמרתי לו 'אני עכשיו מתקשר אליה ואתה אומר לה שברלנד אמר לעשות טיפול'". אבל זה היה כבר מאוחר מדי, וחדווה לא הספיקה לקבל את הטיפול שיכול היה להציל את חייה.

לכתבות נוספות בנושא >> 

"ברלנד רצח אותה": מאבק האם מול הרב שהבטיח לרפא בתה • תחקיר

תחקיר: כך מבטיח הרב ברלנד לרפא חולה סופנית תמורת אלפי שקלים

איומים על חיי האם שנאבקה מול הרב שהבטיח לרפא את בתה

הרב ברלנד לוקח כסף מאישה חולה לאחר שהורה לה שלא להיבדק
הרב ברלנד לוקח כסף מאישה חולה לאחר שהורה לה שלא להיבדק | צילום: חדשות 13

"כל פעם שאני רואה משהו על ברלנד אני חוזר עשר שנים אחורה - אל הכעס. הטיפשות והיוהרה שיש לו - כאילו שהוא אלוהים שיכול להגיד לאנשים ללכת או לא לטיפול", אמר בן שטרית.

נורית, שבתה נפטרה מסרטן
נורית שבתה נפטרה מסרטן | צילום: חדשות 13

בתגובה לעדויות החדשות, אמרה עו"ד רותם טובול, שמייצגת את הרב ברלנד כי "הרב אמנם מברך תמורת פדיון נפש, אך אף פעם לא מונע מהחסידים שלו טיפולים רפואיים".

בתום שידור התחקיר התארחה באולפן נורית, שבתה מתה מסרטן לאחר שברלנד שכנע אותה לא לקבל טיפול רפואי וגבה ממנה עשרות אלפי שקלים בהבטחה שירפא אותה. בעקבות הריאיון קיבלה נורית איומים על חייה והגישה היום תלונה במשטרה.

שיחה בין נורית לאשת הרב ברלנד
שיחה בין נורית לאשת הרב ברלנד | צילום: חדשות 13

כאמור, בתחקיר שפורסם השבוע בחדשות 13 ניתן לראות את מאבקה של נורית למען בתה, כדי שזו תלך להיבדק - על אף הוראתו של ברלנד, שציווה על חסידתו להקפיד על דיאטה סגפנית, שדרדרה את מצבה.

לפני כחודש, כאמור, מתה הבת מסרטן, אך נורית הצליחה לתעד את המאבק שניהלה נגד הרב, במהלכו אסר על חולת הסרטן לקבל את טיפולי הכימותרפיה להם נזקקה אחרי הסרת הגידול שהתגלה בכיס המרה שלה. בתיעוד שצילמה ניתן לראות את הרב מקבל מידיה אלפי שקלים, ומבטיח לבתה אריכות ימים.