נסגר התיק נגד שכנת היועמ"ש שקראה לעברו "פרשת משפטים - בושה"

לאחר הפרסום בחדשות 13, פרקליטות מרכז הודיעה לשכנתו של מנדלבליט, עורכת הדין שנעצרה ונחקרה במשטרה, כי התיק ייגנז - ולא יוגש נגדה כתב אישום

זמן צפייה: 01:51

לאחר הפרסום בחדשות 13, פרקליטות מחוז מרכז הודיעה היום (רביעי) לשירה, שכנתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט שנעצרה ונחקרה לאחר שקראה לעברו "פרשת משפטים - בושה", כי התיק נסגר ולא יוגש נגדה כתב אישום.

בשבוע שעבר פורסם לראשונה בחדשות 13 המקרה. לטענת השכנה, שהיא גם עורכת דין, מנדלבליט עובר ליד ביתם בדרכו לבית הכנסת מדי שבת. באחת הפעמים היועץ עבר על פניהם של השכנה ובעלה ואמר "שבת שלום", בעלה השיב לו, והיא אמרתו לו בזעם "מה אתה אומר לו שבת שלום?" לדברי בעלה, מנדלבליט שמע את הדברים ונפגע.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

צימרים בשלב הבא, חתונות – בסוף דצמבר: מתווה משרד הבריאות

משרד החינוך: פחות מ-50% מהמורים הוכשרו ללימוד מרחוק

חשד לרצח בצפון: בן 23 נורה למוות בטירה

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט
היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט | צילום: רויטרס

כמה שבועות אחר כך שירה שוב פגשה את מנדלבליט בדרך לבית הכנסת, וסיננה לעברו "פרשת משפטים בושה". עם זאת, היא ביקשה להדגיש: "לא התלהמתי, לא צעקתי". היא, בעלה והילדים המשיכו לבית הכנסת שלהם, ומנדלבליט לשלו ואז עצרה ניידת משטרה סמוך אליהם, וביקשה לעכב את שירה לחקירה בגין הטרדת עובד ציבור.

"אמרתי להם שאני מצטערת, אך אני לא אחלל שבת ואין לי בעיה לשבת איתם בבית שלי", סיפרה השכנה. כמו כן, לטענתה, השוטר דיבר עם מפקד תחנת משטרת פתח תקווה וממנו קיבל את ההוראות הישירות. בהמשך, השוטר השיב לה שאם היא לא תעלה לניידת, הם יאלצו לעצור אותה ולשים עליה אזיקים.

שירה נאלצה לחלל שבת, מוסעת למשטרת פתח תקווה, נחקרת באזהרה וטביעות אצבע נלקחות ממנה. לתום החקירה נקבע כי שכנתו של היועץ אינש נראית מסוכנת והיא שוחררה. יתרה מזאת, גורם במשטרת פתח תקווה אומר כי המעצרה שלה היה מיותר ולא הייתה באירוע שום עבירה פלילית.

מטעמו של מנדלבליט נמסר בתגובה: "יש לפנות למשטרת ישראל לבירור הפרטים הנטענים. מכל מקום, האירוע טופל ללא שום מעורבות מצד היועץ, שהוא כידוע אישיות מאובטחת. היועץ לא התלונן ולא התבקש להתלונן בעניין".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "מדובר באירוע ובחקירה מלפני שמונה חודשים. החשודה נחקרה באזהרה ובסיום החקירה הועבר התיק לעיון והחלטת הפרקליטות".