500 לליאונרדו דה וינצ'י
500 לליאונרדו דה וינצ'י (יחצ)

כבוד: סלון הריהוט של מילאנו מציין 500 למותו של דה וינצ'י

שני מיצבים שיוצבו האחד בסלון הריהוט והשני ברחבי העיר יוקדשו לאיש האשכולות האיטלקי שעוד בימי חייו נודע כאדם הבקיא במרבית תחומי הידע האנושי בזמנו

אחת הידיעות הראשונות שיצאו בימים אלו ממסיבת העיתונאים של ארגון Salone del Mobile במילאנו, היא זו המתייחסת להומאז' שיתקיים בעיר לרגל 500 שנה למותו של לאונרדו דה וינצ'י. הסלון, שחוגג השנה את מהדורתו החמישים ושמונה, מעיד על מאמציו לחזק עוד יותר את הקשר עם העיר ולמה שהיא מייצגת במהלך ימי שבוע העיצוב המתקיים בה. כך, ולרגל התאריך העגול של דה וינצ'י, הנחשב לבנה המאומץ של מילנו מכיוון שהתגורר בה כעשרים שנה בשני סבבים ושימש בה כמהנדס, אדריכל, צייר ופסל, ייוצרו לרגל האירועים שני מיצבים תרבותיים חווייתיים.

לכבודו של דה וינצ'י
לכבודו של דה וינצ'י (יחצ)

הראשון, 'מים. החזון של לאונרדו', יבוצע על ידי Marco Balich מי שידוע כבעליה של חברה המייצרת מיצבי ומופעי ענק ברחבי העולם. המיצב יוקם במיוחד לכבוד האירועים בתעלת Conca dell'Incoronata שככל הנראה דה וינצ'י היה עד לבנייתה ושעבורה עיצב את השערים. המיצב ייבנה ברוח הרנסנס אך עם מבט לעתיד בצורה של משטח מים שבקצהו מסך לדים ענק שיהווה מעין חלון למילנו העתידנית כשהוא מציג קו רקיע משתנה בהתאם לשעות היום. מתחת למבנה הזה, בתוך תעלת המים, יוקם חדר פלאות שבו יוכלו המבקרים לחוות את היופי, האנרגיה והצורה של המים כשהם כמו עטופים במופע אורקולי.

מעל ומתחת
מעל ומתחת (יחצ)

המיצב השני, De Signo, יוצג בתערוכה עצמה בצורת חוויה וירטואלית שתשלב בין שפות הקולנוע ותפאורת התיאטרון. כאן, ידבר המיצב על עיצוב ואומנות איטלקיים החל בימיו של המאסטר הגדול ועד ימינו. המיצב, שיחגוג את עבודתו של הגאון, יכלול מופע של דימויים ומוסיקה שידמו את הגישה של דה וינצ'י לעיצוב ולשקדנות כפי שהייתה נהוגה בבתי המלאכה לצד הצגת הידע המסורתי של מותגים איטלקיים עכשוויים (פיארה, ביתן 24).

לכבודו של דה וינצ'י
לכבודו של דה וינצ'י (יחצ)

המיצב נהגה על ידי Davide Rampello ועוצב על ידי אדריכל Alessandro Colombo כשהוא נמתח על פני שטח של ארבע מאות מ"ר. הוא יעוטר בשני שערי עץ שיגולפו וייצבעו ידנית על ידי מאסטרים בפיסול וציור בהשראת האדריכל והצייר האיטלקי, איש הרנסנס, דונטו ברמנטה.

לכבודו של דה וינצ'י
לכבודו של דה וינצ'י (יחצ)

אולי יעניין אותך גם...