נטע ברזילי
נטע ברזילי (רויטרס)

אירוויזיון הנדל"ן | מנכ"ל החברה לפיתוח והתחדשות עירונית

ניר שמול קורא לענף הנדל"ן להצטרף לחגיגה ולמנף את האירוויזיון לטובת קידום מכירות לתושבי חוץ

אחרי שנים רבות תחרות האירוויזיון חוזרת לישראל. העיר שנבחרה לארח את התחרות הינה תל אביב ונשאלת השאלה איזו השפעה תהיה לתחרות על הנדל"ן בארץ?

לפי נתונים שפרסם איגוד השידור האירופי צפו בתחרות בשנה החולפת כ-186 מיליון אנשים מ-42 תחנות שידור ברחבי העולם. מדובר על עלייה של 4 מיליון צופים, ביחס לשנת 2017 ואנו צופים לעלייה נוספת גם בתחרות הקרובה בישראל. זו גם הפעם הראשונה שהתחרות תיערך בתל אביב ולא בירושלים כפי שהיה בפעמיים הקודמות בה ישראל זכתה בתחרות (ישראל זכתה פעם נוספת אבל במקרה זה לא אירחה את התחרות).

בבואנו לנתח את ההשפעה של התחרות על הנדל"ן בארץ אני רוצה להתייחס להכנות הנדרשות בהיבט זה מצד הגורמים השונים הקשורים בתחרות וכמובן מגורמי הנדל"ן שיכולים ליהנות מכך. על פי נתונים מערים מארחות בעבר, בתל אביב מצפים להגעתם של כ-20 אלף תיירים לטובת האירוויזיון, הצפויים להכניס כ-100 מיליון שקלים לקופת העיר. בתי המלון וכמובן דירות להשכרה קצרת טווח כדוגמת Air bnb ייהנו מפריחה חסרת תקדים בימי התחרויות חצי גמר וגמר וכמובן בתי העסק בעיר תל אביב. כמות כזו של אנשים שמגיעים לפרק זמן קצר הינה כמות אדירה ומבטיחה תפוסה מלאה בכל בתי המלון ובמרבית הדירות הפנויות להשכרה קצרת טווח.

ניר שמול, מנכ
ניר שמול, מנכ"ל חברת שניר והחברה לפיתוח והתחדשות עירונית (צילום: תומר פדר)

כפי ששמענו לאחרונה עיריית תל אביב מקדמת הקמת ״עיר אוהלים ״ מודרנית לטובת באי הארווזיון ואף פרסמה מכרז בנושא , מדובר בפיתרון חדשני ייחודי וזול לטובת המוני צעירים שצפויים להגיע לעיר לקראת האירוויזיון ״והעיר״ תשאר פעילה עד למצעד הגאווה 2019 . העיר תמוקם סמוך לבמת האירוע, יהיו שאטלים זמינים לטובת השוהים בה, ורמות אירוח שונות מאוהלי שדה פשוטים עד לקרוואנים יוקרתיים בהתאם ליכולת הכלכלית של כל מתעניין. כמובן שמזג האוויר הנעים בחודשים אלו יביא לביקושים גבוהים לאירוח מסוג זה ולחוויה ייחודית עם קהל צעיר ודינמי.

כמות הצופים האדירה יכולה להביא לחשיפה גדולה מאוד למדינת ישראל גם מצד מדינות רחוקות בהן ישנם יהודים שיכולים להיחשף לפרסומים הקשורים במדינה, תל אביב וכמובן גם בנדל"ן אם חברות הנדל"ן בישראל יערכו מבעוד מועד ״לצביעה״ של אוכלוסייה זו במדיה השונה לרבות טלוויזיה ודיגיטל. ניתן להניח כי יהודים רבים החיים בעולם ינצלו את ימי התחרות להגעה לארץ וזוהי הזדמנות גדולה להציע להם דירה בישראל.

אין ספק שמחירי הנדל"ן בישראל בכלל ובתל אביב בפרט הינם מחירים גבוהים יחסית למדינות רבות ותל אביב נמצאת במקום של כבוד במחירי הנדל"ן בדומה לערים הגדולות בעולם פריס, ניו יורק, לונדון ואחרות ובחלק מהמקרים אף גבוהה יותר. חשיפה כזו גדולה לעיר תל אביב עלולה להביא ולעודד יהודים רבים לרכוש דירות בישראל ובעקיפין עלולה לגרום לעלייה נוספת בעיר היקרה והמבוקשת כל כך בעולם בקרב יהודים.

תכנון והכנה נכונה של מסרים המתאימים ליהודים בפרסומות כתבות ושיווק ממוקד ונכון יכול להביא לגל של רכישות של דירות לפני התחרות במהלכה ולאחריה. הכל תלוי עד כמה תתבצע כאמור הכנה נכונה שתתבטא לא רק בבתי המלון והעסקים אלא גם בקרב גורמי הנדל״ן בישראל בכלל ובתל אביב בפרט.

שתהיה לנו תחרות מוצלחת !

ניר שמול
מנכ"ל חברת שניר והחברה לפיתוח והתחדשות עירונית

אולי יעניין אותך גם...