#firstcoffee איורי אופנה: מימי זיו
#firstcoffee איורי אופנה: מימי זיו (צילום רן יחזקאל)

נוכחות חובה: הפוך או ערוך, יומן אישי וברבי לבר רפאלי

אמנים מתייחסים לשולחנות, גירלנדה שהופכת לחוט מקשר, איך מתהווים גיבורי על ומכונה שמטילה מטבעות ממש באמצע הגלריה

בגבעון, גלריה לאמנות, יציגו החל מיום חמישי, 10/1, את האחד והיחיד – שולחן. תערוכה קבוצתית שבמרכזה עומד שולחן הנושא על כתפיו את סמלי השפע והמחסור, המשפחתיות והעדרה, יהדות, ישראליות וערכים רבים נוספים. לא תראו כאן את התפתחות ההיסטוריה של האוביקט או את הפיכתו לרהיט כה משמעותי. האמנים התייחסו בעבודותיהם לשני דברים בלבד – שולחן ערוך ושולחן הפוך. מה זה אומר? תצטרכו ללכת לגלות בעצמכם.
// אוצר: רון ברטוש. נעילה: 23/2. גורדון 35, תל אביב.

מרב קמל וחליל בלבין - סדר
מרב קמל וחליל בלבין - סדר (צילום יחצ)

תערוכה חדשה לאמנית והאוצרת אילת כרמי בגלריה דואק שבמשכנות שאננים היא גירלנדה ויוצגו בה מקבץ ציורים בטכניקות שונות ההחל מיום חמישי, 10/1. דואק בוחרת מצע שקוף לציוריה המורכבים מניירות שקופים המונחים זה על גבי זה. בחירה זו חושפת בפנינו את השכבות השונות מהן מורכב ציור ומאפשרת לצופה להיות חלק מהסיפור. 'גירלנדה' הוא למעשה מוטיב יווני המתאר שרשרת דקורטיבית של פרחים ועלים השזורים האחד בשני. אלמנט השזירה, הוא החוט המקשר בין כל עבודותיה. הפרחים לעומת זה עומדים איפשהו בין להיות סמל לחיים, יופי ואסתטיקה להיותם סמל לקמילה ומוות.
// נעילה: 1/5. מרכז הכנסים ע"ש אדנאואר, משכנות שאננים, ימין משה, ירושלים.

חן לובשת אוביקט גוף
חן לובשת אוביקט גוף (אילת כרמי)

המעצבת מוריה אדר פלקסין מציגה את בר-בי, תערוכה חדשה בגלריית החווה בחולון שתיפתח ביום שבת, 12/1, ובמרכזה בובת הברבי האיקונית לצד דוגמנית העל בר רפאלי. "העיסוק בבר רפאלי החל לפני שמונה שנים כשחקרתי את האופן בו מתהווים גיבורי התרבות בימינו (תרבות האינסטנט, אתרי אינטרנט, רשתות חברתיות וכו'), ומאז אני מנהלת דיאלוג עם האיקונה שלה" אומרת פלקסין שמראה בדרכה שלה איך בובת הברבי משותפת לשתיהן למרות הדרכים השונות בהן בחרו ללכת. זה אולי נשמע קצת כהתרסה אבל מאוד הגיוני. בסופו של דבר, כולנו מוכרים 'את עצמנו', אחד את יופיו והשני את יכולותיו או כשרונו.
// אוצר: ערן ארליך. נעילה: 2/3. הנחושת 1 פינת המלאכה, א.ת חולון.

התערוכה בר-בי
התערוכה בר-בי (צילום רן יחזקאל)

במשכן האמנים בהרצליה תיפתח ביום שבת, 12/1, התערוכה הילוך מקרי של אמנית הניו מדיה ליאת סגל הפורסת על פני שטח הגלריה מכונה מטילת גורל כדי לנסות לשלוט בבלתי נשלט. סגל משלבת בעבודותיה אמנות וטכנולוגיה תוך שהיא חוקרת את האופן שבו טכנולוגיה ומדע משפיעים על הזהות האישית שלנו, התקשורת האישית, הזיכרון והבחירות האינטימיות. הפעם היא שואלת שאלות לגבי מקריות ואקראיות לעומת חוקיות קשיחה. אם תמיד רציתם לדעת איך נראית מכונה שמטילה מטבעות בזה אחר זה, תוכלו לראות אותה בתערוכה לצד שתי מכונות נוספות.
// אוצר: רן קסמי אילן. נעילה: 2/3. יודפת 7, הרצליה.

הילוך מקרי
הילוך מקרי (ליאת סגל)

גם בשבת, 12/1, תפתח בגלריית המשכן 'בית מאירוב' שבחולון התערוכה #MYARTJOURNAL – איורי אופנה: מימי זיו. זיו, מרצה המלווה דורות של מעצבי אופנה ובוגרי אקדמיות, מציגה למעשה את יומנה שלה בצבעוניות מתפרצת לאחר עשור בו בעיקר ציירה את כאב האובדן והשכול. "בינואר 2018 קניתי יומן משרדי גדול והבטחתי לעצמי לתעד את השנה שלפני בלי להסתיר דבר. היומן הפך להיות חלק ממני. הדבקתי בו תרופות שקיבלתי, כרטיסי טיסה, כאבים שכאבתי ושמחות שבהם השתתפתי וכמובן גם הרבה ציורים" מספרת זיו. בחלל מוצגים רישומים בטושים, ציורים על קנבסים, עבודות רקמה ורבים מדפי יומנה המאויר.
// אוצרת: לאה פרץ. נעילה: 9/3. רח' הרצפלד 31, חולון.

איורי אופנה - מימי זיו
איורי אופנה - מימי זיו (צילום רני יחזקאל)

אולי יעניין אותך גם...