Mayfair, Melbourne, Render by VA
Mayfair, Melbourne, Render by VA (זאהה חדיד אדריכלים)

עשר הגדולות: הכתבות שהכי אהבתם בשנת 2018

שנת 2019 כבר מעבר לפינה ואנחנו מסכמות אותה רשימת הכתבות שהכי אהבתם בשנה החולפת. פספסתם כמה? תוכלו להשלים רגע לפני השנה החדשה

#10 אוצרת, היסטוריונית, מרצה ב-NYU: הישראלית שמסחררת את ניו יורק
כהיסטוריונית, מייעצת יערה קידר למותגים בתחום האופנה כיצד עליהם לפעול בעתיד. כמרצה ב-NYU, היא מלמדת את הסטודנטים שלה כיצד לפתח אינדיבידואל אישי. כאוצרת, היא מספרת כיצד עבדה על התערוכה אודות רונית אלקבץ המוצגת כעת במוזיאון חולון ומה הפרוייקט הבא?
לריאיון המלא >

Tom Wesselmann, 1973 David
Tom Wesselmann, 1973 David (אינסטגרם יערה קידר)

#9 מבוי סתום | טור אישי – ערן חן
המגדלים עזרו להתמודד עם הצפיפות העירונית, אך לעתים קרובות הם כושלים בקיומם של מאפייני חיים מסוימים ברחוב. כעת ניתנה לנו ההזדמנות לשנות זאת. הבעיה הטמועה ביסודם של מגורים בגובה היא הריחוק של האנשים מהקרקע. אנשים אמנם מרקיעים לגובה לצרכי טיולים, מחקרים או הרפתקאות, אך החיים ברובם עדיין מתנהלים ברמת הקרקע. ובכל זאת, מאחר שצפיפות האוכלוסין, המקומות והדברים על כדור הארץ גדלה, אנו מתבוננים אל השמיים בחיפוש אחר דרכי מגורים חדשות.
לטור המלא >

N Building
N Building (ODA)

#8 בטוחות ביכולות: אדריכליות דניאלה ומיה פלסנר מוכנות לכל אתגר
המסלול של אדריכליות דניאלה ומיה פלסנר היה די צפוי. זה לא פלא בהתייחס לכך שאבי המשפחה, אדריכל אולריק פלסנר, נמנה מבין הדמויות המרתקות בנוף האדריכלות המקומית. פלסנר האב, ממוצא דני במקור, שימש כאדריכל במשך שש עשרה שנים בסרי לנקה הרחוקה ולאחר מכן פעל חמש שנים בלונדון. בתחילת שנות השבעים הגיע עם משפחתו הצעירה לישראל, קבע את מושבו בירושלים ואף מונה על ידי ראש העירייה, טדי קולק, למהנדס העיר ועסק, בין היתר, בתכנון גן פלומפילד, גן הפעמון ואולם מלכה. במקביל, הקים את משרד 'פלסנר אדריכלים' והמשיך לעבוד על פרויקטים בארץ ובחו"ל.
לריאיון המלא >

מלון שחרות
מלון שחרות (טוטם הדמיות)

#7 סמי מצלאוי: "אני ניצחתי"
שועל הנדל"ן הוותיק מספר בראיון נדיר ל-LEGIT, איך הצליח לשרוד את התקופה הקשה ולחזור לצמרת שוק הנדל"ן, מגולל סיפור חיים מרתק, וגם חושף את הטעויות. השנתיים האחרונות לא היו קלות לסמי מצלאוי, ולחברת מצלאוי שבבעלותו, בגלל עיכובים בפרויקטים המרכזיים שלו וענייני בירוקרטיה של הרשויות, החברה נקלעה לקשיים פיננסים, איפה הוא עכשיו?
לריאיון המלא >

סמי מצלאוי, בעל חברת בנייה
סמי מצלאוי, בעל חברת בנייה (מערכת LEGIT)

#6 Velkommen HAY: מותג העיצוב הדני מגיע לארץ בעוד שבוע בדיוק
בריאיון בלעדי עם בעלי המותג גילינו את סוד הקסם של שיעורי הצמיחה המרשימים, מיליון העוקבים באינסטגרם והפרסים היוקרתיים. "המוצר תמיד עומד במרכז" מסכמת מיטה היי בריאיון מיוחד ללג'יט. אנחנו לא מכירות הרבה אנשי מקצוע מהתחום שלא היו מוכנים לעבור לגור באחד מסניפיו כבר עכשיו. כמותג ריהוט שפריטיו מתאפיינים בקו מודרני, חדשני, נקי, מינימליסטי, פשוט, צבעוני וצעיר, הוא בהחלט עונה על צורכיהם של קהלים לרכוש פריטים יומיומיים מעוצבים לבית במחירים בני השגה. בעולם של ימינו, לצד פרקטיות ואסתטיקה, אין ספק שתג המחיר לא פחות חשוב מכל המרכיבים הויזואליים.
לכתבה המלאה >

מותג צעיר ושובב
מותג צעיר ושובב (צילום יחצ)

#5 האדריכל היורש של משרד זאהה חדיד אדריכלים בריאיון מיוחד
מה מרגש אותו, מה מכעיס אותו, מה מוביל אותו ולמה הוא כל כך אוהב את סין. האדריכל פטריק שומאכר שירש את משרד האדריכלים הנודע, חושף הכל בריאיון לונדוני בועט. שמענו רבות על דמותו, על הרעיונות הפרובוקטיביים ועל הדעות הקיצוניות שלו, אך גילינו להפתעתנו אדם נעים הליכות, חייכן ואינטליגנטי בצורה בלתי רגילה, מה שגרם לנו לרגע להטיל ספק בדרך בה מוצגים דברים בתקשורת שלנו ובתקשורת בכלל.
לריאיון המלא >

MandarinOriental, Melbourne, זאהה חדיד
MandarinOriental, Melbourne (render by VA)

#4 "לא חייבים לקנות דירה": ראיון אישי עם מנכ"ל חברת דירה להשכיר
עוזי לוי, מנכ"ל החברה הממשלתית לדיור ולהשכרה, רוצה לשנות את תרבות המגורים בישראל • בראיון ל-LEGIT הוא מגלה איך ניתן לדלג על הבירוקרטיה בישראל ולבנות אלפי דירות.
לכתבה המלאה >

עוזי לוי בכנס מרכז הבנייה
עוזי לוי בכנס מרכז הבנייה (ארן דולב)

#3 אדריכל יוני מונג'ק: אני כל כך כועס שהחלטתי שכבר לא אכפת לי
"הממשל פתטי ומושחת, את ההמנון צריך להחליף ורמת הלימוד לא מספיק גבוהה אבל אנחנו מעצמה אדריכלית, אמנותית ואופנתית ויש לנו נוער מדהים שחייבים לקדם" אומר אדריכל יונתן מונג'ק. הוא כועס. מאוד כועס. כל כך כועס עד שכבר לא אכפת לו. לעיתים, במהלך הריאיון, ישנה תחושה כאילו הוא הולך על הסף, מביע דעה, אומר את כל מה שעל לבו, ובניגוד למרואיינים אחרים, מחושבים הרבה יותר, הוא לא בוחר מילים ובטח שלא מתייפייף. הוא כל כך כועס עד שהדברים יוצאים ממנו בשטף כך שלעיתים ממש קשה לעצור אותו.
לריאיון המלא >

משתלב בסביבה
משתלב בסביבה (צילום עודד סמדר)

#2 "לונדון מחברת בין אנשים": טום דיקסון ואסף גרניט בריאיון
בין בנייני המשרדים הגבוהים של פייסבוק ושל גוגל באזור התעשייתי קינגס קרוס בלונדון, שוכן מבנה לבנים ישן המהווה חלק מקומפלקס Coal Office שעליו השתלט לאחרונה מעצב העל טום דיקסון יחד עם הצוותים שלו. דיקסון לא מסתפק במשרדים, סטודיו וחנות, אלא דואג לשלב במקומות בהם הוא שוכן גם קולינריה ומזון. המסעדה החדשה שנפתחה בקומפלקס, הנושאת את אותו השם, היא לא אחרת מהמסעדה החדשה (והשלישית) של אסף גרניט ואורי נבון בלונדון, שנפתחה בחודש שעבר וכבר קוצרת ביקורות מעולות. אז האם טום דיקסון מעצב לאסף גרניט או אסף גרניט מבשל לטום דיקסון? שניהם ישבו אתנו לשיחה בעיצומו של פסטיבל העיצוב של לונדון. מי התחיל עם מי? לא מי שחשבתם.
לכתבה המלאה >

מסעדת Coal Office
מסעדת Coal Office (נעם בן צבי)

#1 למכירה ללא הגרלה: קבלנים "נתקעו" עם דירות במחיר למשתכן
באתר מחיר למשתכן מוצעות למכירה לזכאים מכלל הסדרות ולמשפרי דיור, דירות שנותרו ללא מתעניינים. רוב הדירות, אם שאלתם את עצמכם, הן בפריפריה. יום אחד בלבד לאחר הפרסום בלג'יט, משרד הבינוי והשיכון הסיר מהאוויר את פרסום מכירת הדירות ללא הגרלה. המשרד בתגובה: "מספר הדירות שהוצגו היה גדול מהדירות שנותרו בפועל".
|לכתבה המלאה >

נדלן מחיר למשתכן
"די ברור לאן המדינה הולכת בכל הקשור לקניית דירות" (מתוך עמוד הפייסבוק של משרד הבינוי והשיכון)

אולי יעניין אותך גם...