מסימיליאנו פוקסס, הענן, מרכז כנסים, רומא
מסימיליאנו פוקסס, הענן, מרכז כנסים, רומא (צילום Leonardo Finotti)

חמישה ראיונות עם אדריכלים ומעצבים מחו"ל שאהבנו במיוחד ב 2018

לקראת השנה האזרחית החדשה, הסתכלנו אחורה על הפעילות שלנו ושבנו אל המפגשים המרתקים שאהבנו במיוחד

ואלו כמה מהריאיונות שחיבבנו:

ניפה דושי:

ניפה דושי וג'ונתן לויאן
ניפה דושי וג'ונתן לויאן (צילום יחצ טולמנ'ס)

את ניפה דושי, המנהלת את סטודיו 'דושי ולויאן' הלונדוני שלה יחד עם בעלה ג'ונתן לויאן, פגשנו בזמן ביקור שערכו בארץ עם בנם ראול בן העשר כמוזמנים של טולמנס. יחד, נימנים דושי ולויאן עם הדור הצערי של מעצבי העל הפעילים היום העוסקים בעיצוב תעשייתי אירופאי השואב השראה ממקורותיהם השונים כל כך: היא – מהודו והוא – מסקוטלנד. דושי התגלתה כאישה נעימה, שופעת ידע, ולא בלתי דעתנית גם בנושאי סביבה ופוליטיקה.

מעבודתם של דושי ולויאן
מעבודתם של דושי ולויאן (צילום יחצ)

אנחנו מוקירות אותם כי למרות התרבות השונה כל כך של השניים הם משכילים להעמיד סטודיו משותף שהוא כור היתוך הטרוגני של שניהם המשלב בין אומנות מסורתית לבין טכנולוגיה ועיצוב תעשייתי, על זה שפטרישיה מורוסו היא בת בית אצלם במטבח ועל זה שדושי לא מתביישת להצהיר שהיא האינטלקטואלית ולויאן המעשי.

מסימיליאנו פוקסס:

מסימיליאנו פוקסס
מסימיליאנו פוקסס (צילום Gianmarco Chieregato)

הריאיון עם אדריכל מסימיליאנו פוקסס, נערך אחרי הרצאה שהעביר בכנס המקצועי הראשון של התאחדות האדריכלים ובוני ערים בישראל. פוקסס, הנחשב כמי שעומד בראש אחת מפירמות האדריכלות היצירתיות ופורצות הדרך בעולם, חשף בפנינו פרויקט הכולל את שחזור וחידוש בנייני האומה בירושלים לצד הוספתם של שטחי מסחר, תרבות, תיירות, בידור ומשרדים.

הענן, מרכז כנסים, רומא
הענן, מרכז כנסים, רומא (צילום Leonardo Finotti)

אנחנו מוקירות את פוקסס על עצם היותו נעים, חם, משעשע ואפילו מצחיק, על העובדה שהוא בטוח שאהבה תציל את העולם והיצירה תציל את האהבה, על קריאתו לחלוק ידע במטרה להציל את העולם ועל הדגש שהוא שם על תאורה טבעית, ניצול אנרגיה והטעיות של העין ועל הנכונות שלו לזנוח יצור איקונים לטובת מבנים שמישים.

בטאן לאורה ווד:

בטאן לאורה ווד
בטאן לאורה ווד (צילום יחצ מורוסו)

פגשנו את בטאן לאורה ווד בעיצומו של פסטיבל העיצוב שהתקיים בלונדון בספטמבר האחרון. ווד הצעירה והצבעונית, הציגה שיתוף פעולה עם חברת מורוסו ולגמרי קשה היה לפספס אותה בשל הופעתה הצבעונית והמסקרנת. בשנים האחרונות, הצליחה להתברג בשורה הראשונה של המעצבים הצעירים והמבטיחים של לונדון ובכלל.

דוגמאות גיאומטריות של ווד
דוגמאות גיאומטריות של ווד (צילום יחצ מורוסו)

אנחנו מוקירות את ווד בגללדרכי היצירה השונות והמגוונות שלה, על חקירת החומרים ועל החופש שהיא נותנת לתשוקה שלה לפרטים ועל עצם היותה מאסטרית של צבע ודוגמאות גיאומטרית ואמורפיות כאחד. בעיקר אנחנו מוקירות אותה על היותה מי שהיא, על שכבות הבגדים והאיפור יוצא הדפן שלה.

מרטן באאס:

מרטן באאס
מרטן באאס (צילום נעם בן צבי)

את מרטן באאס פגשנו במפגש העיתונאים שהתקיימה במוזיאון העיצוב בחולון לקראת פתיחת תערוכת היחיד שלו 'מחבואים – מרטן באאס'. הטיפוס המתעתע שהוא, לכאורה נראה כמו כמו אדם אבל הגיע למעמד בעולם העיצוב המאפשר לו לעשות רק מה שבא לו, איך שבא לו ומתי שבא לו, סקרן אותנו במיוחד. באאס, שנסיקתו המקצועית קרתה די במקרה עם הצלחה מטאורית של פרויקט הגמר שהציג באקדמיה לעיצוב באיינדהובן, הפך די מהר לאחת הדמויות המחוזרות בסצנה.

הגיע לעיר
הגיע לעיר (צילום נעם בן צבי)

אנחנו מוקירות אותו בגלל הנונשלנט, בגלל שהוא נגד הגדרות, בגלל העיסוק במדיה שונים, בגלל הנושאים שמעסיקים אותו כמו ארעיות, זכרון וזמן, בגלל האומץ, הביטחון העצמי ובעיקר בגלל החופש שיש לו לעשות מה שהוא רוצה.

ג'ייקוב לאנג:

אדריכל ג'ייקוב לאנג
אדריכל ג'ייקוב לאנג (צילום Flemming Leitorp)

את ג'ייקוב לאנג ראיינו טלפונית ולאחר כמה ימים פגשנו בועידת האדריכלות באילת. לאנג, הוא אחד משבעה עשר שותפים במשרד BIG, הנחשב, ללא ספק, לאחד הבולטים, החשובים והמסוקרים בעולם. המשרד, המחזיק סניפים בניו יורק, קופנהגן ולונדון, ידוע ככוכב זוהר בשמי הסצנה וככזה המאתגר מוסכמות מסורתיות של תכנון ומרחב, משלב רעיונות של פיתוח בר קיימא ומושגים סוציולוגיים ומקפיד לאזן בין חדשנות, נועזות ופרקטיות.

הלובי ממאדים
הלובי ממאדים (הדמיה יחצ)

אנחנו מוקירות אותו ואת המשרד על ההתמודדות עם אתגרים טכניים, על המבט קדימה, על ההתמקדות ברעיון ובאפן שבו בניין מגיב לסביבה, על הרצון להיות אקטיבי ולעצב את העתיד, על פרויקטים במגרה שיום אחד יהפכו למציאות ועל זה שהוא על זה שהוא כל כך אוהב את תל אביב.

אולי יעניין אותך גם...