צעירה מבטיחה, אביגיל סגל, בצלאל
צעירה מבטיחה, אביגיל סגל, בצלאל (צילום יחצ)

חדשות האקדמיה: אסתטיקה יפנית, עירוניות בתנועה ונעלי פלטפורמה

דוד קנפו וברכה חיוטין מרצים באריאל, סטודנטיות מויצו חיפה זוכות בתחרות מאתגרת ובבצלאל בוגרת נכנסת לרשימה מבטיחה של הוולפייפר ובוגר זוכה בתחרות עיצוב גרמנית

המחלקה לתקשורת חזותית של המרכז האקדמי לעיצוב ולחינוך ויצו חיפה, תארח היום, יום שני, 17/12, את עדלי סטוק להרצאה בנושא טוקיו – תל אביב. ההרצאה תתקיים במסגרת סדרת הרצאות בנושא 'הצד השני של הטקסט' ותעסוק בהשפעת האסתטיקה והעיצוב היפניים על מעצבים גרפיים ישראלים. סטוק יפרט על כמה מושגי יסוד באסתטיקה היפנית ויבחן, באמצעות הצגת ארבעה מעצבים גרפיים המייצגים ארבעה דורות שונים, כיצד העיצוב היפני פוגש אותם והאם ערכיו הוטמעו בעבודתם.
/// ללא תשלום. 14:30. חדר 207. הגנים 21, חיפה.

כרזה יפנית
כרזה יפנית (Ikko Tanaka)

במסגרת סדרת הרצאות אורח בבית הספר לארכיטקטורה באוניברסיטת אריאל בימי חמישי בצהריים, ירצה, ב 20/12, אדריכל דוד קנפו על 'עירוניות בתנועה' – הרצאה שתעסוק בהתכנסות המהירה של האנושות לתוך מרחבים עירוניים רחבי היקף, בעלי מורכבות גבוהה ברמה הדמוגרפית – חברתית וברמה הטכנולוגית ניהולית. ב 3/1, תרצה אדריכלית ברכה חיוטין בנושא 'אדריכלות בסביבה האקדמית' תוך הצגת עבודות נבחרות אחרונות של המשרד בשני קמפוסים: אוניברסיטת בן גוריון וקמפוס ואן ליר.
/// ללא תשלום. 14:00. בניין 55, חדר סמינרים. רמת הגולן 65, אריאל.

חיוטין אדריכלים
חיוטין אדריכלים (צילום יחצ)

היום הוא היום האחרון לעזור לבוגר התואר המשולב במדעי המחשב ועיצוב בבצלאל, עומר וינר, להגשים חלום עם קמפיין מימון ההמונים לספרו 'אני והתא' – ספר חינוכי וכנולוגי בנושא ביולוגיה וגוף האדם. הספר, שהיה גם פרויקט הגמר של וינר, כבר הספיק לזכות בשלושה פרסים בינלאומיים: האחד מטעם המגזין CommArts בתחרות בתחום האינטראקטיב, והשניים האחרים במסגרת התחרות Digital Ehon Award לספרי ילדים דיגיטליים. "המטרה שלי בהוצאה לאור של הספר וגיוס ההמונים לא כוללת רווח, ואם המימון יהיה מוצלח אני מתכנן לתרום ספרים לעמותת 'שמחה לילד' בה התנדבתי בשנתיים האחרונות" אמר וינר. מחזיקים אצבעות.

אנחנו אוהבים הישגים. שלוש סטודנטיות מהמחלקה לארכיטקטורה של המרכז האקדמי ויצו חיפה זכו במקום הראשון בתחרות 'ישראל 2048 – אתגרי הסביבה הבנויה' שהושקה על ידי המשרד להגנת הסביבה והמועצה הישראלית לבנייה ירוקה. הפרויקטים הוצגו במסגרת כנס העשור של המועצה הישראלית לבנייה ירוקה, שעסק בעתיד המרחב הבנוי בישראל כשהמשתתפים התבקשו לעורר מחשבה על פתרונות יצירתיים למבחר אתגרים מולם תעמוד ישראל במלות מאה שנים להווסדה. שלוש הסטודנטיות, לוטם חממה, אלכס סאיטובה וענבר מכלוף, הציגו את הפרויקט 'ישראל – ירדן. מרכז חקר לשיקום נהרות: שימור והתחדשות משטרת גשר המנדטורית', המשלב תיירות ומחקר בחיבור ממלכת ירדן.

מקום ראשון, ישראל - ירדן
מקום ראשון, ישראל - ירדן (הדמיה לוטם חממה, אלכס סאיטובה וענבר מכלוף)

הישגים מכובדים רשמו גם בוגרים מבצלאל. הבוגרת הטרייה, אביגיל סגל, נבחרה על ידי המגזין המוביל Wallpaper לאחת משמונה עשרה האמניות המבטיחות בעולם. זכייתה של סגל באה לה בעקבות פרויקט הגמר שלה 132 במחלקה לעיצוב קרמי וזכוכית המדבר על יחסי כוחות מגדריים באזורים הביתיים והציבוריים. את הרעיון הביאה סגל לידי ביטוי באמצעות נעלי פלטפורמה כבדות משקל וקקטוסים פאליים.

אליה סגל במגזין וולפייפר
אליה סגל במגזין וולפייפר

ברכות חמות גם לרועי מגדסי, בוגר המחלקה לעיצוב תעשייתי בבצלאל, על זכייתו במקום הראשון בתחרות 2019 German design Award עם עבודת השולחנותEdge .

מקום ראשון, רועי מגדסי
מקום ראשון, רועי מגדסי (צילום יחצ)

התערוכה 'חיפה – שער למזרח. המיפוי של שומאכר כמנוע למודרניזציה של המזרח התיכון 1839-1959' נפתחה כבר בחודש שעבר במרכז לחקר המורשת הבנויה ע"ש אבי ושרה ארנסון בטכניון. עם זאת, מי שמתעניין במרחב הגיאוגרפי שלחופו של הים התיכון עם התמקדות בעיר הנמל הקוסמופוליטית חיפה כשער וגשר בין הים התיכון והמזרח הקרוב – ימצא בה גם הוא עניין רב. התערוכה, היא פרי מחקרה של קרן בן הלל, מהפקולטה לארכיטקטורה ובינוי ערים, החושפת פרקים בהתפתחות העיר והמרחב הצפוני של הלבנט, משלהי התקופה העותומאנית ועד ראשיתה של המדינה.
/// אוצרת: קרן בן הלל. עד: 24/1. קריית הטכניון, אמדו 211, חיפה.

שער למזרח
שער למזרח (צילום יחצ)

אולי יעניין אותך גם...