NEGOTIATION MATTERS, לורבר, שנקר
NEGOTIATION MATTERS, לורבר, שנקר (Schnittmarken)

נוכחות חובה: משא ומתן, נשים איקוניות ומהו חופש

השלכות החתך האדריכלי על החומר והחלל, אומנות וטכנולוגיה בעיצוב נעליים, השחקנית והאמנית נולי עומר פותחת את ביתה ואיך משמשת האנימציה ככלי בעולם האמנות. לרוץ השבוע

אדריכל אודי קרמסקי יוצר מבנים מתוך חתכים בגופים שונים אותם הוא מציג בתערוכתו החדשה מתוך חתך מבנים אפשריים שתפתח היום, 13/12, בגלריה פריסקופ. קרמסקי בוחן את השלכות החתך האדריכלי על החומר והחלל בו הוא נמצא. יוצא דפן בתערוכה הוא 'תא שירותים משפחתי' המורכב מלוחות עץ מוצלבים כבמן תנועה משנה כיוון פנימה והחוצה. מה יש בפנים? תצטרכו לגלות לבד.
// אוצרת: שרי פראן. נעילה: 12/1. בן יהודה 176, תל אביב.

השלכות החתך על החומר
השלכות החתך על החומר (צילום ידידיה איש שלום)

עסק ביש היא התערוכה הקבוצתית שתפתח היום, 13/12, בביתן הלנה רובינשטיין לאמנות בת זמננו. התערוכה מבקשת לְכנס מופעים של האֲפלת השליטה והעֲצמת המתח בין כוונה ושרירותיות, רגעים של הפצעה חומרית קפואה, תוצרים של פגיעה בחומר או אחיזה ברגע נִסי המגלם התנגשות מחוללת – כך כתוב בטקס המובן לעיתים לאוצרים בלבד.
/// אוצרת: דלית מתתיהו. עד: 4/5. תרס"ט 6, תל אביב.

איתן בן משה, הפורטל
איתן בן משה, הפורטל (צילום אלעד שריג)

מפגש בין סטודנטים מהמחלקה לתקשורת חזותית והתכנית לתואר שני בשנקר לבין סטודנטים מאקדמיה לאמנות Universität der Künste בברלין ומיני מומחים שבהם חוקרי מדע המדינה וחוקרי הסביבה, הניב סדרה של פוסטרים בנושא משא ומתן המוצגים כעת בתערוכה בגלריה לורבר בשנקר. התערוכה NEGOTIATION MATTERS שתפתח היום, 13/12, סוקרת דוגמאות שונות מהעבר, כמו הסכמי קמפ דיוויד, הסכם האקלים של פריז, לצד דוגמאות עכשוויות, כמו הסכסוך הישראלי פלסטיני. הפרויקט הוא יזמת מכון גתה והמכון לביטחון לאומי ובמימון קרן פורום העתיד גרמניה ישראל.

/// ידע עם 8, רמת גן.

משא ומתן אז ועכשיו
משא ומתן אז ועכשיו (Schnittmarken)

תערוכות נעליים מתקיימות מזה זמן בכל רחבי העולם. הפעם נפתחת תערוכת נעליים במרכז אדמונד דה רוטשילד בתל אביב. המציגים בתערוכה, שתפתח היום, 13/12, הם סטודנטים ובוגרים המחלקה לצורפות ואופנה מהאקדמיה לאמנות ועיצוב בצלאל בעשרים וחמש השנים האחרונות. עור, פולימרים, עץ, מתכת, טקסטיל, אומנות וטכנולוגיה – כולם יהיו שם. בערב הפתיחה יודגמו שלוש טכניקות עבודה. איזה? רוצו לראות.
/// נעילה: 21/12. רוטשילד 104, תל אביב.

אומנות וטכנולוגיה
אומנות וטכנולוגיה (עיצוב וצילום רותם ארבל)

אם עדיין לא שמעתם על נולי עומר, אנחנו כאן כדי שתכירו. השחקנית, היוצרת והאמנית הרב תחומית תפתח את תערוכת אקלקטיפוס בביתה הפרטי שבלב תל אביב ביום שישי, 14/12. עומר מבקשת להדגיש כאן את השילוב של האמנות שלה בחיי היומיום ואת הטבעיות החיים לצידה. ציורי קנבס, צלחות מאוירות, אוביקטים שונים ורקמות מביאים לשולחן הדיונים את המושג חופש והקשר בכל הנוגע לאמונה, סחר בנשים ובתינוקות, התעללות בבעלי חיים, בצע כסף ושחיתות. הרבה צבע ופרטים מחכים לכם שם.

// נעילה: 30/12. אוליפנט 8א', תל אביב.

אמנות בחיי יומיום
אמנות בחיי יומיום (צילום בעז פסטרנק)

במרכז הישראלי לאמנות דיגיטלית תפתח בשבת, 15/12, התערוכה הקבוצתית שובו של… שתתמקד באנימציה כאפשרות פעולה בעולם האמנות. האנימציה היא לא המדיום המרכזי של האמנים אלא כלי להמחזת היסטוריות, אישיות, אמנותיות, אמיתיות וממשיות. התערוכה תפתח במופע Self Contained Archives של אנה לן ויונתן טריכטר העוסק בשינוי הדימוי העצמי המוטעה. שווה בהחלט להגיע לפתיחה.
/// אוצר: מאיר טאטי. עד: 26/1. האמוראים 4, חולון.

אנימציה ככלי, צער האלים
אנימציה ככלי, צער האלים (דנה דרוויש)

אייקוני התרבות של תל אביב יוצגו החל מיום ראשון, 16/12, בקניון רמת אביב. התערוכה תל אביביות חושפת צילומים מעניינים מתוך עולם התרבות העשיר של תל אביב, לצד צילומים מחודשים ועכשוויים שמעניקים משמעות מחודשת לדמויות הצבעוניות. "מכיוון שחשוב לנו לייצר שיח, בחרנו בנשים איקוניות מעוררות השראה כהוקרת תודה על פועלן לאורך השנים ועל סלילת הדרך לכל אישה באשר היא" אמרו האוצרים. אם אתם מעריצים את רוסלנה רודינה, אילנית, מגי אזרזר או ירדנה ארזי – שווה שתציצו.
/// אוצרים: גילי סיוון ויואב מאיר. עד: 6/1. איינשטיין 40, תל אביב.

הדיוות של תל אביב
הדיוות של תל אביב (צילום יעקב ואלכסנדר אגור)

אולי יעניין אותך גם...