ברוקן פינגז, המרחב השלישי בחיפה
ברוקן פינגז, המרחב השלישי בחיפה (צילום יונה פרמינגר)

נוכחות חובה: חולות לרחובות, השתקפויות והמרחב השלישי

תערוכת אדריכלות נודדת שנפתחה בשבוע שעבר, עבודות זכוכית בגלריה חנקין בחולון, מרחב שלישי לאמנות וחינוך והחוג לתקשורת צילומית בהדסה מציג את מימים ימימה

תערוכת אלה שהפכו את החולות לרחובות שנפתחה בסוף השבוע שעבר מציגה קורות חיים של שבעים ושמונה מתכננים ומעצבים של העיר הלבנה. התערוכה מהווה חלק מהתערוכה הנודדת 'Tel Aviv, the White City' שהוצגה כבר ב 12 ערים ברחבי העולם.
// אוצרת: ניצה סמוק, אוצרת משנה: טל אייל. דיזינגוף 77, תל אביב.

'מתוך התערוכה 'אלה שהפכו את החולות לרחובות
'מתוך התערוכה 'אלה שהפכו את החולות לרחובות (יחצ)

בגלריה חנקין בחולון תיפתח ביום חמישי, 6/12, התערוכה השתקפויות – עבודות זכוכית של האמן עמי ליבוביץ. בעבודותיו הוא משתמש בזכוכית כחומר גלם לשיקוף נושאים מחייו הפרטיים והחברתיים. זיכרון ואבל קולקטיבי לאומי, יחסים בין בני זוג ומגדריות. המטרה היא להציף לתודעה ולעורר דברים כדי שהצופה יעצור לרגע ויחשוב עליהם, להציב סימני שאלה ולאו דווקא לתת תשובות מסוימות.
// נעילה: 19/1. חנקין 109, חולון.

השתקפויות
השתקפויות (צילום רן ארדה)

בבית הגפן מציגים את המרחב השלישי, חלל חדש לאמנות וחינוך. ביום שישי, 7/12, תיערך פתיחה חגיגית של החלל, שיציג את עבודותיהם של מספר אמנים. כל זאת במסגרת חגיגות 25 שנה לפסטיבל 'חג החגים' בחיפה. החלל יציע התנסויות המשלבות עבודות אמנות והפעלות שיתמקדו בכלים לחיים בחברה בינתרבותית. בקומה העליונה, יוצגו עבודות וידאו, מיצב, ציור, עבודת חוץ והפעלות בהשתתפות קהל המבקרים.
// אוצרות: הדס זמר בן-ארי ויעל מסר. שדרות הציונות 33, חיפה.

אמנות וחינוך נפגשים בחיפה
אמנות וחינוך נפגשים בחיפה (צילום יונה פרמינגר)

ביום רביעי, 12/12, תיפתח בגלריית החוג לתקשורת צילומית במכללה האקדמית הדסה תערוכתה של נועה מלמד בן נון מימים ימימה. העבודות בתערוכה מבקשות מהצופה התמסרות מוחלטת. יציאה למסע שיש בו שקט וסערה, היכרות עם מרחבים מיתיים, פיתוי למרחבים סיפוריים, השתוקקות למגע וחומר והתענגות על מינימליזם מדויק. המעבר של נועה בין יצירת אוביקט צילומי, אוביקט פיסולי ו'אוביקט' וידיאו מרחיב ומעשיר את המבט ואת הרחבת המושג 'צילום סטילס'.
// אוצרת: יהודית גואטה. נעילה 17/1. הנביאים 37, ירושלים.

מתוך ימים ימימה של נועה מלמד בן נון
מתוך ימים ימימה של נועה מלמד בן נון (יחצ)

אולי יעניין אותך גם...