470 מטר גובה
470 מטר גובה (הדמיה Extell)

בניין המגורים הגבוה בעולם יגדיר מחדש את קו האופק של מנהטן

המגדל אמנם יושלם רק בשנת 2020 אבל מכירות הדירות כבר החלו והן ינועו בין מיליון וחצי דולר לדירת סטודיו לכמאה מיליון דולר לדירה הגדולה ביותר

בהמשך לדברים שהבאנו כאן בשבוע שעבר על תכנית הסנטרל פארק שהוגשה לתחרות לפני מאה שישים שנה ולא יצאה אל הפועל, הפעם אנחנו מביאים סיפור עכשווי ומעודכן על מגדל מגורים שלא רק שנמצא בשלבי בנייה אלא גם נחשב לגבוה בעולם. הבניין, שזכה לכינוי 'מגדל סנטרל פארק', מתנוסס לגובה של כ 470 מטרים ויחשב לאחת הכתובות הנחשקות בתבל. כיום, בין מבני המגורים הגבוהים בעולם ניתן למנות מבנה הנמצא גם הוא בשדרות פארק במנהטן שגובהו 425 מטרים ואחריו שורת מבנים בדובאי שגובהם 348-414 מטרים.

'מגדל סנטרל פארק' ממוקם בצדה המערבי של מנהטן על רחוב 57, כשהפארק נושק לו מצפון וכיכר קולומבוס התוססת צמודה אליו ממערב. האזור, המכונה שדרת המיליארדרים, נחשב מן הסתם לזה שבו המגורים היוקרתיים, האקסקלוסיביים, המפוארים וההדורים ביותר בעיר. רק כדי לסבר את האזן, נכס באזור, הנחשב ליקר בעיר, נמכר בסכום עתק של מאה מיליון דולר וזהו הסכום שידרש גם עבור הדירות היקרות בפרויקט זה.

"למעלה מעשור של תכנון ושיתוף פעולה עם המהנדסים, האדריכלים והמעצבים המוכשרים בעולם, הסתכם במבנה שללא ספק יהפוך לאחד האייקונים הבולטים של מנהטן" אמר גארי ברנט, מייסד ונשיא חברת Extell לפיתוח והשקעות נדל"ן המקדמת את מכירת הנכסים "נראה שהמגדל, על רמת העיצוב ואיכות השירות בו, יהווה אבן דרך בהגדרת מגורי היוקרה בפרט וכן בהיסטוריה הבנויה של העיר ניו יורק בכלל".

נופים נדירים

את המגדל תכננן משרד Adrian Smith + Gordon Gill Architecture (AS+GG), הפעיל ברחבי העולם כולו וידוע כזה האמון על תכנון תשעה ממגדלי המגורים הגבוהים בעולם. גם כעת, אמון המשרד על מגדל המגורים השני הגבוה בעולם (אחרי 'מגדל סנטרל פארק') הנבנה כעת בערב הסעודית וכן הוא אחראי על עוד שני מגדלים גבוהים במיוחד הנבנים כעת בסין.

חזיתות המבנה מבדלות אותו מסביבתו תוך שהן משלבות אלמנטים עשויים זכוכית יחד עם פלדת על חלד ורכיבים אופקיים ואנכיים שתפקידם לייצר משחקים מעניינים במפגשם עם האור הטבעי. החל בגובה מסוים, המבנה נסוג מקו הרחוב ומטופל כך שכל הדירות, גם אלה שאינן פונות ישירות לפארק, זוכות בנוף לכיוונו, לכיוון העיר ומעבר לה. הדירות ככלל, מתוכננות כך שחללי המגורים והבידור מוקמו בפינות על מנת ליהנות ולמקסם את ההנאה מהנופים הנדירים.

בולט בסביבתו
בולט בסביבתו (הדמיה Extell)

"אחד מתחומי האחריות של האדריכלים הוא להמשיך ולרומם חוויות מגורים ועדיין לייצר מבנים אלגנטיים ומכובדים" אמר אדריכל גורדון ג'יל, מבעלי AS+GG "מגדל סנטרל פארק עוצב באפן שמנצל את רוח העיר ניו יורק ויוצר כתובת המצדיקה את מיקומה בשדרת המיליונרים של סנטרל פארק".

על עיצוב הפנים של הדירות אמון סטודיו Rottel האחראי, בין היתר, על עיצובם של בתי מלון יוקרתיים במנהטן, באספן וביוסטון. בעיצוב הושם דגש על פרטים ועל שילוב גימורים ייחודיים שתוכננו במיוחד. החל בקומה מסוימת, כל דירות היוקרה בנות שניים עד שמונה חדרים הן בשטח של 133 מ"ר ועד שטח לא מבוטל של כ 1,600 מ"ר. למרות שהמגדל יושלם רק בשנת 2020, מכירתן של 179 הדירות כבר החלה והן ינועו בין מיליון וחצי דולר לדירת סטודיו לכמאה מיליון דולר לדירה הגדולה ביותר. כעשרים דירות יעלו כשישים מיליון דולר.

המגדל כולל באחת הקומות הגבוהות גם אולם אירועים שבו בר כשלצדו גם בר סיגרים וחדר אוכל פרטי שבו תפריט שמקורו במסעדת מישלן. עוד במגדל ישנו ספא פרטי, מהיוקרתיים בעולם, הממוקם על פני שלוש קומות החל מהקומה הארבע עשרה, וששטחו לא פחות מ 4,600 מ"ר.

בקומת הרחוב, תמוקם, איך לא, חנות בגדי היוקרה החדשה שלNordstrom בשטח של כ 30,000 מ"ר שיתפרש על פני שבע קומות. לשם יוכלו דיירות ודיירי המגדל לרדת ולהתפנק בפריטי לבוש והנעלה כמו גם בתכשיטים ואביזרים משלימים של מותגים כמו ברברי, פנדי, פרדה, סן לורן, ולנטינו ואחרים. אם יש לכם כמה מיליונים פנויים – אתם בהחלט מוזמנים.

אולי יעניין אותך גם...