מתוך
מתוך "תמונות מחיי משפחה", צילום פבל וולברג

נוכחות חובה: זכרונות, השתקפויות ואירועי חניכה

תערוכות אירועים ומה שביניהם 18-24.10.18

נופים חבושי עיניים, תערוכתם של האמנים דפנה שלום ומתי אלמליח, תיפתח היום, יום חמישי, 18/10, בגלריה P8, בתל אביב. לשלום ואלמליח יש פרט ביוגרפי משותף. המקורות של שניהם נטועים בעיר החוף סאפי שבמרוקו ועם זאת להוריהם לא נותרו זכרונות מהעיר בה העבירו את שנות ילדותם. מה יש בסאפי שכך נמחקה מזכרונם של שני זרים מוחלטים והאם מדובר בצירוף מקרים בלבד? בעבודותיהם מבקשים שלום ואלמליח לעבד את המחיקה תוך הרחבה ואתגור של גבולות המדיום הצילומי.
ליווי אוצרתי: אור תשובה // נעילה 10.11 // גלריה P8, הפטיש 1, תל אביב.

מתוך
מתוך "נופים חבושי עיניים" (יח"צ)

בגלריה ע"ש מורל דרפלר בחיפה תיפתח היום, יום חמישי, 18/10, התערוכה Reflecting Art של הצלם עמרי קרן לפידות, בוגר המחלקה לצילום של המרכז האקדמי ויצ"ו חיפה. התערוכה מביאה אל החזית את פעולת הצילום ואת נוכחותו של הצלם ביצירה. קרן לפידות הבחין בהשתקפויות של דמותו בתמונות של יצירות אמנות שצילם במהלך לימודיו. ההפרעה לכאורה, הפכה למשחק בין הצלם לבין האובייקט המצולם. העבודות הצטברו למעין ארכיון מטופל ומעט פארודי של תולדות האמנות והצילום, דרך פרספקטיבה אישית.
אוצרת: ענת גטניו // נעילה 16/11 // הגלריה ע"ש מורל דרפלר, רח' הגנים 21, חיפה.

מתוך Reflecting Art
מתוך Reflecting Art (עמרי קרן לפידות)

סוס טרויאני הוא שמה של תערוכת היחיד של האמנית שרון פוליאקין, שתיפתח הערב, יום חמישי, 18/10, בגלריה גורדון בתל אביב. גוף העבודה החדש של פוליאקין, זוכת פרס רפפורט לציירת בכירה (2010) ופרופ' באוניברסיטת חיפה, כולל מספר סדרות ציורים המתייחסות למוטיבים פנטסטיים בתרבות. פוליאקין מנכסת את המוטיבים הללו באופן אינטואיטיבי ועושה שימוש בממד הפנטסטי והפתייני שנקשר אליהם על מנת לעסוק בשאלות של יצירה והשראה במציאות המקומית העכשווית.
נעילה 24/10 // גלריית גורדון, רח' הזרם 5, תל אביב.

מתוך
מתוך "סוס טרויאני" (שרון פוליאקין)

שלוש כלות מוצגות זו לצד זו בתערוכה תמונות מחיי משפחה: יצירות מאוסף בנק דיסקונט ואמנים אורחים שנפתחת במוזיאון ארץ ישראל היום, יום חמישי, 18/10. הצילומים מתעדים ייצוגים של רגע המעבר בחיי אישה ממשפחת ילדותה למשפחת עתידה. שלוש כלות משלוש פריפריות חברתיות בישראל, מייצגות בתערוכה את המשותף באורח חייהן ובו זמנית את הזר והמפריד.
אוצרות: שולמית נוס וחגית פלג רותם // מוזיאון ארץ ישראל, חיים לבנון 2, תל אביב.

מתוך
מתוך "תמונות מחיי משפחה" (רון אמיר)

תערוכות נוספות:
תערוכת הצילום הפרובוקטיבית ליפסטינק של האמנית מלכיאלה בן שבת תוצג מהיום, יום חמישי, 18/10, ובמהלך סוף השבוע הקרוב בלבד במרכז הגר"א. מדובר בדוקומנט השואב השראה מסצנת הדראג המקומית והתרבות שנרקמה סביבו.
נעילה 20/10 // מרכז הגר"א, רח' הגר"א 28, תל אביב

מחר תיפתח בסטודיו junktion תערוכת אורח של האמן גד אולמן בוגר בצלאל 1960. התערוכה סדרת בקבוקים מביאה לביטוי את הזהות האישית של כל בקבוק שמתגלה רק אחרי השימוש.
סטודיו junktion, רח' שביל המפעל 1, תל אביב.

מתוך
מתוך "סדרת הבקבוקים" (גד אולמן)

בבית האמנים בירושלים יפתחו בשבת ארבע תערוכות יחיד חדשות של אמניות ישראליות. לא יום ולא לילה של טל ירושלמי, דומם של מירה חרמוני-לוין, פחמאוויה של מריה סאלח מחאמיד ותריס – התערוכה זוכת פרס מוזס לאמן צעיר 2018, של האמנית יערה אורן.
נעילה: 15/12 // בית האמנים, רח' שמואל הנגיד 12, ירושלים.

אולי יעניין אותך גם...