מתוך תערוכת משחקי הווידאו
מתוך תערוכת משחקי הווידאו, (צילום: נעם בן צבי)

מה הקשר בין פרידה קאלו, משחקי ווידאו וטבע אופנתי?

שלושתן תערוכות מרשימות המוצגות במוזיאון ויקטוריה ואלברט שבלונדון, מושכות אליהן מבקרים רבים וביניהם גם אותנו. הלכנו לראות על מה המהומה

פרידה קאלו: ממציאה את עצמה // Frida Kahlo: Making Her Self Up
נעילה: יום א' 18/11
המוזיאון מציג פרספקטיבה מרעננת על חייה האיך לומר, קצת הזויים של האמנית האקטיביסטית שהפכה לאייקון, פרידה קאלו. חפציה האישיים תלויים על הקירות והקהל מסתובב בין חדרי התערוכה הרבים, בצפיפות רבה יש לומר, שכן לא נותרו כרטיסים ביום שהגענו. אוסף הפריטים העצום בגודלו, הכולל בגדים, תכשיטים, חפצי ערך, צילומים והכל בצבעים בוהקים, היה נעול בבית הכחול, הלא הוא ביתה המפורסם של קאלו, חמישים שנה לאחר מותה בביתה שבמקסיקו וזוהי למעשה הפעם הראשונה בה הוא מוצג מחוץ לארץ מולדתה – מקסיקו. כולנו מכירים את השם, האייקון והגבות כמובן, אבל כמה אתם יודעים על חייה? על מקורותיה, מחלת הפוליו, הקשר שלה למהפיכה המקסיקנית, האם היתה מתירנית? או שכך התבטאה הפמיניסטיות שלה? כל התשובות ועוד הרבה מאוד שאלות ותהיות ימלאו אתכם בין קירות התערוכה, ויחשפו דברים רבים מאחורי הקלעים של אחד האייקונים הגדולים של העולם שלנו.

טבע אופנתי // Fashioned fron Nature
נעילה: יום א' 27/1
הלא ברור לכולנו איפה מתחילים ואיפה מסתיימים ההקשרים בין אופנה לטבע, מי לוקח ממי ומה מאזן הכוחות. האמנם? תערוכת טבע אופנתי חושפת בפני הקהל את מערכת היחסים המורכבת בין העולמות, החל מלפני ארבע מאות שנה. אם המחשבות שלכם נדדו אל עורות ופרוות, פספסתם חלקים אחרים שעוברים בין שני העולמות ולמעשה, אם נקשיב למה שניסו להגיד בתערוכה חשובים לא פחות. בדים חדשניים, תהליכי צביעה, חומרים נוספים המופקים מן הטבע, מזמינים את המבקרים לחשוב על המקור ממנו מגיעים הבגדים אותם הם לובשים. 'יופי יכול להיות רעיל' הם מפצירים, מדברים על בזבוז המים, הכפלת הייצור, הידעתם כי בגד נלבש בממוצע רק ארבע פעמים? ומספרים כי אפשר לייצר אופנה מחומרים ממוחזרים ולא להרוס את העולם הכל כך יקר שלנו. בחלל גדול ורחב ידיים, הם מראים לנו שאפשר גם אחרת.

משחקי ווידאו: לעצב/לשחק/לשבש // Videogames: Design/Play/Disrupt
נעילה: יום א' 24/2
בין אם אתם מכורים למשחקי ווידאו לבין אם לא שיחקתם בהם מעולם, התערוכה הזו מביאה את המושג אינטראקטיביות למחוזות חדשים ומאפשרת לחובבי עולם האמנות והעיצוב להבין את משחקי הווידאו במימד אחר. בצורה כה מזמינה, המוזיאון חושף את העיצוב והתרבות של משחקי ווידאו מודרניים ומאפשר לנו לחזות בתהליכי העיצוב המיוחדים העומדים מאחורי משחקי המחשב פורצי הדרך של ימינו. איך מדלגים בין עיצוב בדו מימד, קונספטים אמנותיים, מידול בעולם האמיתי ומידול תלת מימדי ממוחשב, כל אלו מתחברים ליופי אינטראקטיבי שכדאי לכם מאוד להיות חלק ממנו. זוהי לא תערוכה לילדים וגם לא עבור חובבי הזאנר, בילינו שם זמן רב והיינו חוזרות שוב בלי למצמץ.

אולי יעניין אותך גם...