איטליה אני בך עכשיו
איטליה אני בך עכשיו (הילה שפיצר)

נוכחות חובה: רגעים מכוננים, מרחבים שוויוניים וחזרה לטבע

תערוכות אירועים ומה שביניהם 13.9-26.9.18

התערוכה אפקט הוקני, תערוכה קבוצתית המוצגת החל מיום חמישי, 13/9, בגלריה P8 מביאה את עבודותיהן של ארבע אמניות ומאירה דווקא את העבודות הקטנות שלהן להן היא מפנה את הבמה. המשותף בין עבודותיהן של נעם ונקרט, דיאנה קוגן, גבריאלה קליין והילה שפיצר, הוא היציאה שלהן החוצה לאוויר הפתוח והיצירה בחללים זרים להן. מעבר לכך, ניכר כי העבודות מושפעות ברמות שונות מהיצירה של דייוויד הוקני שאמר "אם אתה רוצה לחדש את החשיבה הוויזואלית שלך, אתה חייב לחזור לטבע".
// אוצרת: איריס מנדל. הפטיש 1, תל אביב.

שותפות לסוד
שותפות לסוד (דיאנה קוגן)

תערוכה קבוצתית חדשה סביבת עבודה מוצגת החל מיום שישי, 14/9, בגלריה זוזו בעמק חפר. התערוכה מציגה את עבודותיהם של שלושה אמנים: אורי חופי, עתר גבע, נועה שיזף המגיעים מתחומי יצירה שונים אך עבודותיהם נפגשות בהקשרים של מרחב פיזי ותרבותי. בין פסלי ברזל, עבודות צבע וצילומים הם מנסים לגלות את הרגע הספציפי במסע האישי שלהם שבו נקבע התפקיד הייעודי של כל אחד מהם ומאיתנו. הרגע, בין אם הוא של שניות בודדות ובין אם של תקופה מתמשכת שבו פתאום יש לאדם מטרה ותכלית והיא בהירה מתמיד.
// אוצר: יוסי וסיד. נעילה: 27.10. אזור התעשייה עמק חפר.

תחנת כח
תחנת כח (נועה שיזף)

במוזיאון ג'סי כהן, המוזיאון לאמנות דיגיטלית בחולון, תפתח ביום חמישי, 20/9, תערוכת אנחנו הילידים של האמן תמיר ארליך שנולד וגדל בשכונה ומביא כאן תערוכה היסטורית בשיתוף עם תושבי השכונה הנוכחיים. התערוכה תציג ממצאים ארכיאולוגיים מתקופת הברונזה שנמצאו לראשונה בשכונת ג'סי כהן ולאחרונה התגלו במחסנים של עיריית חולון. מטרת המוזיאון היא לתעד את ההיסטוריה של השכונה המיוחדת, בכל זאת, לא כל שכונה זוכה למוזיאון משלה, ולחשוף אותה לקהל. נקודת המוצא של התערוכה היא במחקר המוזיאון וגילוי שלו על חפירות ארכיאולוגיות שהתרחשו בשכונה בשנת 1965 ע"י הארכאולוג יריב שפירא. צוות המוזיאון גילה שאין ברשות העתיקות רישום של הממצאים הללו ושאין מידע על מקום הימצאם. לאחר חיפוש, אותרו הממצאים במחסני עיריית חולון בתוך ארגזים שנשכחו.
// אוצר: אייל דנון. נעילה: 5/1. האמוראים 4, חולון.

צילומים מאתר החפירה בג'סי כהן, 1965
צילומים מאתר החפירה בג'סי כהן, 1965 (צילום יריב שפירא)

ביום חמישי, 20/9, תיפתח עונת התערוכות 2018-2019 בגלריה בית הגפן שבחיפה. אחת התערוכות המוצגת היא צל הרים, תערוכה קבוצתית של אמנים בינלאומיים ומקומיים ובה עבודותיהם של ארבעה אמנים העוסקים בפוליטיקה של הרים, רכסים וגבעות. מתוך העבודות עולות שאלות אוניברסליות על יחסי הטבע והתרבות כמו גם שאלות ספציפיות הקשורות למרחב המקומי. בית הגפן הוא מרכז תרבות ערבי-יהודי השואף לבסס מרחבים משותפים ושוויוניים.
// אוצרים: גלעד רייך ויעל מסר. הגפן 2, חיפה.

מתוך 'צל הרים'
מתוך 'צל הרים' (מיידר לופז)

אולי יעניין אותך גם...