מתוך הסדרה אות כדימוי Having Guts
מתוך הסדרה אות כדימוי Having Guts (סטודיו זגמייסטר&וולש)

נוכחות חובה: מחול בתל אביב, קקטוסים בירושלים ו'הסרט השמח'

תערוכות אירועים ומה שביניהם 23.8-29.8.18

החל מסוף השבוע הקרוב, ולמשך שלושה סופי שבוע, יתקיים בתל אביב פסטיבל הצוללן 2018. בפסטיבל השנתי מופעי מחול ופרפורמנס בעלי קול בולט וייחודי מהארץ ומחו"ל לצד הרצאות, סדנאות ועוד. בגלריות, בתיאטראות ובחללים שונים ברחבי העיר, יחשפו עם יצירותיהם יוצרים מובילים המתאגדים תחת הנושא השנתי PrimiTV המתייחס למחול כאמנות 'פרימיטיבית' עתיקה בעידן הדיגיטלי בו אנו חיים היום.

ליג'יה לואיס
ליג'יה לואיס Minor Matter( Tate)

בבית האמנים בירושלים, יפתחו ביום שבת, 25/8, ארבע תערוכות סתיו חדשות. המרכזית, חברים חדשים 2018 בה מציגים שלושה אמנים שהצטרפו לאגודת אמני ירושלים בשנה החולפת. סדרת פסלי 'מדונה' של הפסלת נעה ארד יאירי, וציורים של האמנים אלה כהן ונסובר ושמעון פינטו. אוצרת: נוגה דוידסון. היוצר טל רוזן אליעזר יציג מיצב ופרפורמנס למולל כאב לשקוף בו הוא חוקר צמחים וחומרים אורגניים והופך אותם לאובייקטים אמנותיים. אוצרת: דליה לוין. הצלם אופיר ברק יציג את דרך הזמן, סדרת צילומים העוסקת במהות ההמתנה. אוצר: דניאל צ'צ'יק. ובתערוכה הראשונה של מרואה עבד אלקדר היא תציג את סבארה, מיצב עציצי קקטוס המתייחסים לצבר, צמח המעורר אסוציאציות תרבותיות, פוליטיות ואמנותיות רבות. במיצב שלה, הוא אינו סמל אלא חלק בלתי נפרד מעולמה. אוצרים: גבריאלה קליין וישראל רבינוביץ. התערוכות יינעלו ב 13/10.

ללא כותרת, דרך הזמן
ללא כותרת, דרך הזמן (אופיר ברק)

לילה לבן במוזיאון העיצוב בחולון יתקיים ביום שלישי, 28/8. בלילה שכזה, מעבר לתערוכות המוזיאון שיהיו פתוחות לקהל הרחב יחד עם סיורים מודרכים, יוקרן 'הסרט השמח' סרטם של סטפן זגמייסטר ובן נאבורס העוקב אחר הרצון של זגמייסטר לבדוק את מהות חייו המושלמים אליה 'נקלע' ולנסות להשפיע עליהם בעזרת מדיטציה, טיפול פסיכולוגי ותרופות פסיכיאטריות. הוא מודד, רושם ומדווח בקפדנות על תחושותיו ומחשבותיו אך זהו אינו ניסוי במעבדה וישנם גורמים חיצוניים המשפיעים על המדידות לטוב ולרע.

כאן כדי לעשות טוב, פרסומת לבנק 2010
כאן כדי לעשות טוב, פרסומת לבנק 2010 (סטודיו זגמייסטר & וולש)

אולי יעניין אותך גם...