פרויקט של גפן
פרויקט של גפן (אתר החברה)

נדל"ן בחו"ל: יבואן האבן היהודי שהקים חברה שבונה במיליארד ד'

חברת גפן (Guefen) מטקסס יזמה, בנתה, אכלסה ומכרה כ-26 פרויקטים הכוללים מעל 6,600 יחידות דיור, מתוכן נמכרו כ-3,500 יח"ד • הצצה לפרויקטים המובילים

במסגרת סיקור תחום הנדל"ן בחו"ל ב-LEGIT, נביא מעת לעת סיפורים של יזמים מובילים ופרויקטים מעניינים בחו"ל שכדאי לקהילת הנדל"ן הישראלית להכיר. והיום: חברת Guefen Development Company מיוסטון, טקסס, יזמית נדל"ן שמתמחה בבניית מתחמי דיור להשכרה (מולטי פמילי) במרכז ובדרום מערב ארה"ב.

פרויקט של גפן
פרויקט של גפן (אתר החברה)

מאז היווסדה בשנת 2005, גפן יזמה, בנתה, אכלסה ומכרה כ-26 פרויקטים הכוללים מעל 6,600 יחידות דיור, מתוכן נמכרו כ-3,500 יח"ד. כיום החברה עובדת על שני פרויקטים חדשים – בניית מעונות סטודנטים בהאנטסוויל (שבו תשקיע גם קרן הגשמה הישראלית) ובניית בניין High-Rise של מולטי פמילי בדאלאס. העלות הכוללת של כל הפרויקטים של גפן נכון לאמצע 2017 מסתכמת ביותר ממיליארד דולר.

פרויקט של גפן
פרויקט של גפן (אתר החברה)

היקף הפרויקטים שהחברה בונה נעים בין 120 יח"ד ל-410 יח"ד בכל אחד, רובם בנייה חדשה של מתחמי מולטי פמילי, Class A, גארדן-סטייל/Low-Rise. בעסקאות משקיעים קרנות השקעה פרטיות, גופים מוסדיים וכן נרקמים שיתופי פעולה עם הבעלים של הקרקעות. המתחמים שהחברה בונה כוללים בריכת שחייה, מחסנים, מועדון דיירים, חדר משחקים, חדר ישיבות, אזור לברביקיו, מרפסות וכו'. החברה משמשת גם כקבלן הראשי (GC) בפרויקטים שלה.

פרויקט של גפן
פרויקט של גפן (אתר החברה)

גפן פועלת בעיקר במדינת טקסס בערים יוסטון, דאלאס, סן אנטוניו, פורת' וורת' טומבול (Tomball), קייטי (Katy), פורט בנד, וודלנדס, סן מרקוס. בנוסף, לחברה שני פרויקטים בשיקגו אילינוי ובדנבר קולורדו ופרויקט נוסף ברוג'רס ארקנסו.

פרויקט של גפן
פרויקט של גפן (אתר החברה)

החברה נוסדה על ידי גיירמו גפן, יהודי בן 62 בן למשפחה שעזבה את אירופה בשנות ה-40 ונדדה למקסיקו שם גדל (מקסיקו סיטי). גיירמו מחובר מאוד לשורשיו היהודיים ופעיל מאוד בקהילה ביוסטון, כולל פעילות פילנתרופיה ובתוכה מימון מוזיאון השואה הגדול בארה"ב שעתיד להיפתח בשנה הקרובה.

פרויקט של גפן
פרויקט של גפן (אתר החברה)

גיירמו הגיע לניו יורק לאחר שסיים את הקולג' כדי להגשים את חלומו להיות יזם. הרעיון העסקי הראשון שלו היה יבוא אבן ממקסיקו ומכירתה בסיטונאות לחברות הבנייה. החברה נהייתה רווחית וגפן הבין שהוא יכול להגדיל את שולי הרווח אם במקום למכור את האבן שהוא מייבא לחברות הבנייה, הוא יתקין אותה בעצמו. כך, לפני כ-35 שנה הקים גפן חברת בנייה המתמחה בהתקנת מוצרי אבן בשם Brazos Stone שלימים העסיקה כ-800 עובדים, חלשה על איזור גאוגרפי עצום (מקליפורניה לפלורידה) ולקוחותיה היו יזמים וקבלנים מהשורה הראשונה.

פרויקט של גפן
פרויקט של גפן (אתר החברה)

מההון שעשה בשנים אלו, פתח גפן חברת קבלן ראשי (GC) בשם Guefen Development, שהשתמשה בכל הקשרים שהוא יצר במהלך השנים בעולם הבנייה ובנתה מרכזים מסחריים, בתים פרטיים, וילות ועוד. כך, התמקצע גפן בכל פניה של הבנייה והפך לשם דבר גם בקרב הקבלנים. מספר שנים לאחר מכן, לפני כ-15 שנה, ולאחר שצבר הון לא מבוטל, גפן החליט להתמקד באופן כמעט בלעדי ביזמות של בניית מתחמי מולטי פמילי תוך ניצול האינטגרציה האנכית שיצר (יזם, קבלן ובנאי).

פרויקט של גפן
פרויקט של גפן (אתר החברה)

הפרויקט היזמי הראשון שלו היה Ranch at City Park, בניית מתחם מולטי פמילי בן 270 יח"ד ביוסטון טקסס שנבנה ונמכר בהצלחה. מאז, גפן יזם עוד אלפי יח"ד כאשר בשנתיים האחרונות החל להתעניין גם בתחום מעונות סטודנטים, בו מחזיק כיום בשני פרויקטים תחת בנייה.

גיירמו גפן
גיירמו גפן (אתר החברה)

גילי נסים, ראש תחום עסקאות ופיתוח עסקי בהגשמה, מספר: "לפגישה עם גיירמו היה גוון מאוד אישי ובעת הביקור אצלו נחשפנו לאדם אמיתי, כנה, מחויב לעסק שלו ולמשקיעיו וגאה מאוד במה שיצר ובנה עם השנים. נראה כי לגיירמו קשר הדוק עם ישראל ושהוא נותן דגש ומשקל רב לאפשרות לעבוד מול גוף ישראלי. מדובר ביזם בעל היכרות עמוקה עם השוק בטקסס, בעל ניסיון רב ובפרט בבניית נכסי מגורים להשכרה, עם עשרות נכסים איכותיים שבנה, השכיר ומחזיק או מכר".

אולי יעניין אותך גם...