דוד אזולאי
דוד אזולאי (צילום קבוצת דוד אזולאי)

הצעירים המבטיחים בנדל"ן: הכירו את דוד אזולאי

אזולאי הוא מנכ"ל ובעלי הקבוצה הקרויה על שמו, העוסקת ביזמות ובנייה של פרויקטי נדל"ן למגורים

בכל חודש נציג צעירים מבטיחים עד גיל 35 מענף הנדל"ן בכל תחומיו. הצעירים המהווים את הדור הבא של הענף הקימו או מובילים עסק מצליח, וביצעו מהלכים עסקיים משמעותיים, כל אחד בתחומו.

דוד אזולאי
מנכ"ל ובעלי קבוצת דוד אזולאי העוסקת ביזמות ובנייה של פרויקטי נדל"ן למגורים

גיל: 34
סטטוס משפחתי: נשוי + 2
איפה גר? חולון
השכלה: עו"ד, תואר ראשון ושני במשפטים
משפט על עצמי: יזם בנשמה
מוטו: לבחור בפרויקטים הטובים, ובאנשים הטובים שיוציאו אותם לפועל

איך נכנסתי לתחום הנדל"ן? בשנת 2006, כשהייתי בן 22, התחלתי לעבוד בחברה שעסקה בנושא העובדים הזרים בענף הבנייה, ודרך העבודה הכרתי את כל הקבלנים באזור חולון ובת ים. בשלב הבא הקמתי חברת ביצוע והתחלתי לעשות עבודות עבור קבלנים, למשל שמעון צרפתי, ולעסוק בנדל"ן בחולון. בין השאר קניתי שני בתי קולנוע, אחד מהם עדיין ברשותי (סבוי) ואת השני (ארמון) מכרתי לקבוצת גבסו אותם הכרתי כשהייתי קבלן מבצע שלהם. בשנת 2014 החלטתי שאני מבצע רק עבור עצמי ומאז אני עובד רק בפרויקטים שאני יוזם. זה השלב שבו חברתי לשר לשעבר רענן כהן ונהפכנו לשותפים.

העסק: קבוצת דוד אזולאי היא חברת יזמות נדל"ן וביצוע העוסקת בהתחדשות עירונית ובנייה חדשה למגורים, בעיקר בנתניה ובחולון. היקף כל הפרויקטים שלנו עומד על כ-450 יחידות דיור, כש-200 מהן כיום בביצוע.

הבידול: הניהול ברמת המאקרו. אני מכיר כל אדם שרכש אצלי דירה ומעורב בכל דבר ודבר בפרויקט. הלקוח שקונה את הדירה, לא משנה אם הוא גר בארץ או בחו"ל, אם הוא יודע עברית או לא, יודע שיש לו כתובת לפנות אליה ושהוא מקבל מענה בצורה אישית ומהירה. אני מניח שאם העסק ימשיך לגדול זה כבר לא יוכל להיות כך, ועדיין הבידול שלי ומה שימשיך להנחות אותי זה המעורבות בכל פרט ופרט.

גאווה: פרויקט בראשית במתחם השוק בנתניה. הגענו לשוק עירוני סואן, מקום שלא היתה בו בנייה למגורים כלל ולא היו פרויקטים נדל"ניים. עשינו עסקה שכללה רכישת סופרמרקט ומחסנים והפכנו אותם למגה פרויקט שכולל שני מגדלי מגורים עם סגנון חיים עירוני ושוקק. אחד המגדלים כבר שווק במלואו והשני משווק כיום.

כישלון או פספוס: פעם ניסיתי לקנות מתנובה מגרש גדול בשוק הסיטונאי ליד בית דגן והשקעתי בכך מאמצים רבים, ואז הגיע שלמה שמלצר ולקח את העסקה בקלות. למדתי שצריך לדעת לבחור את המלחמות.

מה הייתי משנה בקריירה? הייתי הולך ללמוד הנדסה במקום משפטים.

פרגון: פרויקט רביעיית פלורנטין של יוסי תורג'מן – פרויקט שנמצא באזור מתפתח בתל אביב, מרשים אדריכלית, ברמה גבוהה ביותר שלא נראתה לפני כן בסביבה הזאת.

איפה אני בעוד 10 שנים? בעזרת השם בונה בארץ בנייה למגורים.

ה"אני מאמין": מנהל צריך לשים עין אחת על התמונה הגדולה ועין שנייה על הפרטים הקטנים.

אולי יעניין אותך גם...